event op bij klikken op navigation form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1985

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Goedemiddag,

Ik ben hier al vaker heel goed geholpen en mijn zoektocht op google etc. levert niks op.

Wat ik wil:
Ik heb een navigationform met horizontale en verticale buttons.

Ik wil aan de verticale buttons hetzelfde formulier hangen als target maar wil bij elke button een andere filter toepassen. Kortom ik heb 1 formulier met alle data en wil deze filteren per button van het navigation form zodat ik niet meerdere formulieren hoef te maken met de filter er al in.

Bij het openen van een formulier met filter gebruik ik bijvoorbeeld:
Code:
DoCmd.OpenForm "frmItemHeader", acNormal, , "[Item]= '" & Me.Item & "' And [Item_revision_level]='" & Me.Item_Revision_Level & "'"
Nu wil ik eigenlijk hetzelfde maar ipv het formulier opnieuw openen wil ik het formulier dat aan de button hangt filteren.

Hopelijk is bovenstaande een beetje duidelijk en kunnen jullie mij op weg helpen naar de oplossing.

Alvast ontzetten bedankt!

Gr. Tim

Kun je niet een voorbeeldje meeposten? Ik heb niets liggen wat hier ook maar op lijkt (eerlijk gezegd ook totaal geen behoefte aan ;) ) en sta niet te popelen om eerst veel tijd in een voorbeeldje te moeten steken wat ik toch nooit zal gebruiken...

Nu met voorbeeld.

Goede morgen,

Zoals gevraagd heb ik een voorbeeldje gemaakt met wat ik graag wil.

De bedoeling is nu dat wanneer ik op de verticale navigatie buttons klik dat hij de datasheet filtert op de status.

Dus druk ik op de knop "opgestart" dan wil ik dat hij de kolom "Status" filtert op "opgestart". En voor de andere buttons op de andere statussen.

Hopelijk is het zo duidelijker wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor de moeite!!

Gr. Tim

Bijlagen

Ik zal er vandaag even naar kijken.

Nou, het is te doen. Het is nog steeds niet mijn 'cup of tea', maar jij zal er ongetwijfeld blij mee zijn:

Code:
Option Compare Database
Option Explicit
Dim sFilter As String
Dim frm As Form

Code:
Private Sub NavigationButton19_Click()
    Set frm = Forms!Navigationform!NavigationSubform.Form
    sFilter = "[Status] = ""Begonnen"""
    frm.Filter = sFilter
    frm.FilterOn = True
End Sub

Code:
Private Sub NavigationButton21_Click()
    sFilter = "[Status] = ""Afgerond"""
    frm.Filter = sFilter
    frm.FilterOn = True
End Sub

Code:
Private Sub NavigationButton23_Click()
    sFilter = "[Status] = ""Gestopt"""
    frm.Filter = sFilter
    frm.FilterOn = True
End Sub

Oh ja: de volgende keer íets meer vertrouwen in HelpMij, en de vraag eerst hier stellen voordat je gaat googlen :D.

En weer bedankt!

Goede morgen,

Ontzettend bedankt weer! (sorry voor de late reactie ik had geen melding gezien dat er weer een response was)

En het vertrouwen in dit forum zit wel goed..:thumb: Iedere keer heb je mij hier de oplossing kunnen geven!!
Echter wil ik jullie niet voor alles lastig vallen aangezien jullie het ook meer te doen hebben dan mijn vragen vandaar het google raadplegen. ;)

Wel nog 1 extra vraagje nav je opmerking.

Je geeft aan dat dit niet jou manier van werken zou zijn.. Ik ben heel benieuwd hoe jij dit zou opzetten. Als er alternatieven mogelijk zijn die beter werken (waar ik vanuit ga aangezien je het anders zou opzetten) hoor ik die heel graag zodat ik kan proberen om me die eigen te maken. Elke verbetering is er weer 1 :cool:

Kijk, het is niet zozeer een kwestie van 'beter werken', maar van minder omslachtig werken, denk ik dan. Ik zou bijvoorbeeld volstaan met een keuzelijst op het formulier waarmee je het formulier filtert. Makkelijk te maken en programmeren, en een consequente gebruiksfunctie voor de gebruiker. Daarnaast is het flexibeler want je hoeft niks te veranderen als er opties moeten worden aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan