Events opvangen van usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koopie1990

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,

Ik heb momenteel een "afstandsbediening" met een aantal knoppen erop. Deze gebruik je voor bijvoorbeeld powerpoint presentaties.
Hij is aangesloten met een usb stick en de communicatie tussen de stick en afstandsbediening loopt via bluetooth.

Is het mogelijk om events op te vangen van de usb stick? Dus wanneer er op volgende gedrukt wordt, dat er dan een actie uitgevoerd wordt?

Het zit al standaard erin voor powerpointpresentaties, maar ik zou het ook graag in een eigen programma implementeren.

Wanneer dit mogelijk is, welke taal is dit dan? C# of Java? (Of zelfs nog wat anders).
Heb wat rondgezocht, kom vooral tuts en api's tegen voor het ophalen en wegschrijven van data. Maar ik ben op zoek naar het opvangen van events.

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen.

Geen idee, want de meeste code hiervoor is niet openbaar bij deze apparaten. Maar ik vermoed dat de ontwikkelaars van die afstandsbedieningen het zich ook niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk. Waarschijnlijk gedraagt zo'n afstandsbediening zich dus als een toetsenbord of muis.

Om dit te testen sluit je zo'n apparaat aan en open je kladblok. Type wat tekst en zet de cursor in het midden van de tekst. Bedien dan eens de diverse knoppen.

Als het apparaat zich echt als toetsenbord of muis gedraagt kun je ook nog eens je pc starten vanaf Hiren's bootdisk en 1 van de testtools starten. Gebruik dan de keyboard- of muistest. Kun je precies zien welke commando's er gestuurd worden.

Exactly!

Je hebt gelijk!

Ik zit dus veel te moeilijk te zoeken! Bedankt voor de tip en het zal wel lukken nu :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan