Eweka i.c.m. Ziggo: hoe optimale snelheid te bereiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Mijn vraag is: hoe kan ik een optimale downloadsnelheid verkrijgen d.m.v. m'n combi Ziggo en Eweka?

(nb. op dit moment kan ik even niet bij m'n Ziggo abo gegevens...)
 
Dat ligt aan wat je maximale download snelheid is van Ziggo. Aan de hand daarvan kun je bij Eweka gaan kijken.
 
Kan ik even niet bij, maar laat ik z.s.m. weten. ;)
 
Ik heb bij Eweka een abonnement voor 50Mbit/s download snelheid. Ik heb zelf UPC en een 60Mbit/s abonnement. Ik haal in de meeste tijd tussen de 49 en 53Mbit/ download snelheid. Heb je minder dan een 50Mbit/s internet verbinding, download je maximaal jou internet verbinding snelheid.

Mogelijk geeft dit je al een beeld.:)
 
Aardig van je maar in principe hoef je niks te laten weten.
Als jij 50 MB hebt bij Ziggo dan haal je met Eweka ook gewoon 50 MB. Idem voor het 120 MB abbo van Ziggo.....

Beetje kort gezegd, je Ziggo abbo is bepalend en Eweka hobbelt daar wel achteraan.....
Kwestie van het juiste abbo kiezen bij Eweka.

Overigens haal ik altijd mijn volle 100 MB bij Eweka.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie. Ook interessant, omdat ik voor langere periode op een ander adres zit met (ook) Ziggo abo.
Mijn Eweka snelheid zal dus sowieso langzamer zijn op dit adres.
Bij 'instellingen' van AltBinz/connecties ben ik eigenlijk benieuwd naar m'n max. instellingen qua download prestatie.
 
Ik gebruik geen AltBinz, maar weet dat je met Eweka 8 connecties open mag hebben.
 
Dat is juist, die heb ik ook.

Bij 'connectie instellingen' kan ik dus instellen wat de maximum downloadsnelheid moet/mag zijn (kB/s).

Hier weet ik eigenlijk niet goed wat in te vullen...
 
Inmiddels m'n abo kunnen inzien: downloadsnelheid 40 Mbit/s en upload 4 Mbit/s.

Downloadsnelheid AltBinz moet dan dus 40000 Kbit/s ingesteld worden?
 
@Terrarabo
Als je 100 Mb wil halen moet je wel meer betalen.
Standaard is maximaal 50Mbit en die mag je ook delen met anderen, de 100Mb niet.
 
Da's een keuze die men zelf moet maken.
Overigens delen wij met alle buren de 100 Mb connectie.
 
Ja maar dan kan je niet tegelijk downloaden anders krijg je een error melding, zo is mijn ervaring.
 
Ik meen gelezen te hebben dat Ziggo dit wel ondersteunt?
 
Weet ik niet, we downloaden vaak tegelijk en ik ondervind geen problemen eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan