Ewido of WebRoot Spy Sweeper !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
629
Beste Helpmij Collega's

Ik heb 1,5 jaar lang WebRoot Spy Sweeper als Real-Time bescherming gebruikt, was er zeer zeker over te spreken, nu bijna een 1 week op Ewido Anti-Malware overgestapt,,,,
in Real-Time Bescherming.

heb ik de juiste keuze gemaakt !! of zeggen jullie dat ik beter met WebRoot Spy Sweeper in Real-Time Bescherming kan blijven.... over zijn er andere suggesties hierover....


graag hoor ik van jullie collega's :thumb:

alvast bedankt voor jullie moeite en eventuele Info/Uitleg.... :D
 
Ze zijn allebei goed.

Persoonlijk heb ik liever Ewido, omdat Spy Sweeper nogal zwaar is voor het systeem.

Je kan denk ik het beste kijken wat je prettig vindt werken.
 
Hey rve123, dat is een tijdje geleden, bedankt voor je snelle reactie,

ja dat ik ook zo'n probleem dat ik ondervonden heb met WebRoot Spy Sweeper nogal zwaar is voor het systeem-geheuge,

bij Ewido is dat gelukkig niet zo erg !!
 
Eigenlijk zijn ze evenwaardig aan elkaar hoor. Je kan ze perfect naast elkaar gebruiken maar je schakelt best bij één van beiden de realtimebescherming uit. Ik persoonlijk verkies ewido. (enkel de lange scantijd is iets minder tov de scantijd van spy sweeper).
 
Beste Nielsvds,

okay bedankt voor je mening, klopt de scan tijden van Ewido zijn inderdaad wat langer in-tegen-stelling tot die van WebRoot Spy Sweeper,

wat me ook is opgevallen bij Ewido hij scant grondiger dan Webroot, met name Tracing Cookies.... Webroot, geeft nauwelijks een melding van Tracing Cookies.... ??
 
ik dacht dat ewido zwaarder was dan spysweeper
bij een scan is ewido wel grondiger maar ze zijn allebei goed
 
Bedankt voor je reactie tisha....

dus Ewido is de koploper zo te zien....
 
Tracking cookie's worden door Ewido een beetje overdreven aangegeven vind ik. Net alsof het een echte infectie is, terwijl het meestal weinig voorstelt. Hier hebben echter meer scanners last van.

Om tracking cookie's te blokkeren raad ik SpywareBlaster aan. Handleiding

Dit programma update je en daarna enable je de protectie. Draait verder niet realtime mee. Maakt alleen wat wijzigingen in het register. Dus gebruikt verder ook geen geheugen.
 
Bedankt voor je snelle reactie, rve123,

SpywareBlaster heb ik toevallig net gisteren geinstalleerd, inderdaad Ewido geeft voor cookies / tracing cookies echt overdreven aan, net alsof dat het einde nabij is, :D van je PC, dat je het niet meer kunt maken.... :D vooral de geluid doet 'm juist....

maar bedankt voor je Info, ooh ja, is het trouwens ook nog handig om SpywareGuard bij te draaien of zeg je van, nee niet nodig ??

graag hoor ik van je....
 
Nee SpywareGuard in combinatie met Ewido of Spy Sweeper is niet handig.

Bij real-time antispyware geldt hetzelfde als bij Antivirus. Namelijk het volgende:
Gebruik niet meer als één programma real-time

Komt dus neer op één antivirus en één antispyware-programma als real-time.
Scanprogramma's als Ad-Aware, SpywareBlaster of Spybot S&D kunnen er wel gewoon naast. Je zou ook Spy Sweeper kunnen hebben naast Ewido zolang er maar één als real-time draait.
 
Klopt, nee dat begrijp ik Beste rve123, 1 die Realtime functioneert , dus Ewido wordt het..

Bedankt voor alles....
 
Graag gedaan en je kan altijd nog een keer van programma veranderen.

Succes ermee :thumb:
 
Ad-aware rekent cookies ook aan als bedreigingen. Het hangt ook af met welke opties je scant in spy sweeper je kan ook kiezen voor ignore cookies wat immers ook kan in ewido. Ewido scant ook op meer dan spyware alleen deze scant naar malware. (trojaanse paarden,wormen,spyware,adware). Terwijl spy sweeper een pure spywarescanner is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan