ewido

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik lees goede berichten over ewido, dus heb ik het prog gedownload en gedraaid.
Het ziet er goed uit allemaal, maar ik heb één vraag:
Voordat ik ewido heb laten scannen heb ik adaware en spybot mijn pc laten doorzoeken en die twee vonden niks.
Vervolgens Ewido aangezet en die trof nog 25 (!!!) geinfecteerde bestanden aan. Het opschonen daarvan was geen probleem(helaas was ik te snel met opschonen zodat ik geen log heb van die geinfecteerde bestanden).
Is Ewido een echte goeie aanvulling op de bestaande anti virus/spyware/spam software of staat ie wellicht te strak afgesteld en geeft ie virusalerts waar ze er niet zijn? ? /
Ik blijf graag mijn ouwe "adje" ewn spybot trouw.
Gaarne een advies - uitleg, bij voorbaat dank :)

Ewido wordt door de helpers van ASO gebruikt bij moeilijke gevallen. (antis spyware offensief)
Na 30 dagen moet je dit programma trouwens kopen.
Het is een zeer goede aanvulling op ad-aware en spybot.

ik vind van wel heb er geen probleem gehad met alles,
dat ik had weg gegooit.
ik draai 4 anti spyware progies
ze vinden elk wel iets wat de ander net niet vind.
meestal zijn het cookies.

@ Hendricus,

Ewido is een erg goed programma, ik heb het nog nooit op een false positive kunnen betrappen. Het vindt vaak meer dan Spybot en AdAware. Daar hoef je niet van te schrikken, dit komt deels doordat Ewido ook restjes vindt die eigenlijk geen kwaad meer kunnen en bovendien ook de systeemherstelmappen opschoont.

@ Puppie,

Wat jij zegt over de 30 dagen klopt niet. Voor Ewido Plus, dat is mét real-time bescherming, moet je betalen. Maar zonder de real-time beschermingsopties is Ewido gewoon gratis. De trialperiode van Ewido Plus duurt 14 dagen. Na die 14 dagen vervallen de extra opties van Plus. Je kunt Ewido dan gewoon blijven gebruiken en ook updaten, alleen heb je de real-time bescherming van de Plus versie niet.

This setup contains the free as well as the plus-version of the ewido security suite. After the installation, a free 14-day test version containing all the extensions of the plus-version will be activated. At the end of the test phase, the extensions of the plus version are deactivated and the freeware version can be used unlimited times. The purchased license code of the plus version can be entered at any time.
http://www.ewido.net/en/download/

Ik had hem verwijderd, ook handmatig alles uit het register verwijderd en was die weer volledig als nieuw met al zijn opties voor 14 dagen.
Meer als test gedaan dan met de bedoeling dat ik er geen geld aan uit wil geven.

@ buffy,
Dat klopt. Tussen die 25 meer verdachte bestandjes zaten er in elk geval 6 die door adaware negligible objects worden genoemd.....
Ik heb bij de instellingen alle vinken actief staan en bij "wat moet gescand worden" gekozen voor "kies bestands extensies".
Is dat de beste keuze?
En tot slot; blijft Ewido ook na die 14 dagen trial een goede aanvulling op mijn bekende antispam/-spyware progs?
Het lijkt mij wel.

@buffy,
Dat wist ik niet maar wil je wel even bedanken voor deze informatie.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan