Ex heeft toegang tot internet geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brouwerl

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
7
Hoi mensen,

Sorry als deze vraag verkeerd geplaatst is, maar ik weet niet precies waar het nu onder moet vallen. Ik ben leek en zit met het volgende probleem:

Mijn ex heeft de toegang tot het internet van mijn zoon's pc geblokkeerd. Mijn pc en die van zijn broer werken nog prima. Er zijn 3 pc's in huis, adsl, geen draadloze verbindingen. Zijn pc heeft xp. Ik heb gezocht maar kan niets vinden, de status van lanverbinding is gewoon verbonden, maar er kan dus geen toegang tot internet worden verkregen. Ik weet dat hij het expres geblokkeerd heeft om te pesten, maar zit nu met erg verdrietig kind dat 2 weken vakantie heeft zonder internet.

Iemand enig idee waar die blokkade zou kunnen zitten en hoe die op te heffen?

Heel erg bedankt voor de moeite ook namens mijn zoon
 
Wat sneu voor uw zoon... Er staat echt verbonden? en niet iets als: Netwerkadres verkrijgen? U kunt naar het Configuratiescherm gaan, daar kiezen voor Netwerkverbindingen. Dan rechts klikken op LAN-verbinding en dan voor eigenschappen kiezen. Dan op het tabblad Algemeen bladeren naar Internet-Protocol (TCP/IP). Als u dan op Eigenschappen klikt, moet u er voor zorgen dat in het venster wat dan verschijnt, alle keuzerondjes op automatisch staan. (Automatisch een IP-Adres laten toewijzen, Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen) (ook op het tabblad alternatieve configuratie)

Heel veel succes & sterkte!
 
Bedankt maar al deze instellingen staan dus goed. Daar had ik al gekeken, maar verder dan dat reikt mijn kennis dus ook niet. Mijn ex komt uit de IT wereld dus heeft een berg meer kennis dan ik. En er staat echt gewoon verbonden. Ik vrees dat hij iets ingewikkelders uitgehaald heeft zodat hij weet dat ik het ook niet op kan lossen :mad:

Nog ideeën? Iemand, pleez?? Ik ken een tienjarig jochie dat erg blij zou zijn:thumb: