Ex heeft toegang tot internet geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brouwerl

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
7
Hoi mensen,

Sorry als deze vraag verkeerd geplaatst is, maar ik weet niet precies waar het nu onder moet vallen. Ik ben leek en zit met het volgende probleem:

Mijn ex heeft de toegang tot het internet van mijn zoon's pc geblokkeerd. Mijn pc en die van zijn broer werken nog prima. Er zijn 3 pc's in huis, adsl, geen draadloze verbindingen. Zijn pc heeft xp. Ik heb gezocht maar kan niets vinden, de status van lanverbinding is gewoon verbonden, maar er kan dus geen toegang tot internet worden verkregen. Ik weet dat hij het expres geblokkeerd heeft om te pesten, maar zit nu met erg verdrietig kind dat 2 weken vakantie heeft zonder internet.

Iemand enig idee waar die blokkade zou kunnen zitten en hoe die op te heffen?

Heel erg bedankt voor de moeite ook namens mijn zoon
 
Wat sneu voor uw zoon... Er staat echt verbonden? en niet iets als: Netwerkadres verkrijgen? U kunt naar het Configuratiescherm gaan, daar kiezen voor Netwerkverbindingen. Dan rechts klikken op LAN-verbinding en dan voor eigenschappen kiezen. Dan op het tabblad Algemeen bladeren naar Internet-Protocol (TCP/IP). Als u dan op Eigenschappen klikt, moet u er voor zorgen dat in het venster wat dan verschijnt, alle keuzerondjes op automatisch staan. (Automatisch een IP-Adres laten toewijzen, Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen) (ook op het tabblad alternatieve configuratie)

Heel veel succes & sterkte!
 
Bedankt maar al deze instellingen staan dus goed. Daar had ik al gekeken, maar verder dan dat reikt mijn kennis dus ook niet. Mijn ex komt uit de IT wereld dus heeft een berg meer kennis dan ik. En er staat echt gewoon verbonden. Ik vrees dat hij iets ingewikkelders uitgehaald heeft zodat hij weet dat ik het ook niet op kan lossen :mad:

Nog ideeën? Iemand, pleez?? Ik ken een tienjarig jochie dat erg blij zou zijn:thumb:
 
Het kan zijn dat hij in de router aan het werken is gegaan. Een simpele manier om dat te controleren is de router resetten. Per router verschilt dat, maar meestal moet u een paperclip/tandenstoker in een gaatje aan de achter/onderkant van de router steken. Soms zit er een resetknopje op.

Succes!
 
Wat verschijnd er in beeld als je Internet Explorer opstart? Dus welke tekst staat er?
 
firewall

Schakel de firewall uit.
Zorg er overigens wel voor dat als je de router reset om alle gegevens bij de hand te hebben van de provider.
Bij Planet en Hetnet kun je de gegevens weer ophalen van de site met wat persoonlijke gegevens, maar van andere providers weet ik dit niet.
 
De firewall is uitgeschakeld. (had ik al gechecked) Bij Mozilla verschijnt linksboven: problemen met laden pagina, en op de pagina zelf dat hij de server niet kan vinden. Bij IE komt er gewoon de standaardtekst dat hij de webpagina niet kan vinden.

Ik weet zeker dat er geknoeid is omdat hij is vertrokken met de woorden dat hij ervoor gezorgd heeft dat mijn zoon het internet niet meer op kan...

Bij Router vrees ik dat mijn kennis ophoudt, ik ken het woord wel maar dat is het. Weet niet waar het zit of waar ik die moet resetten of ... etc...?

Sorry dat het niet zo eenvoudig ligt maar zijn kennis is vrij uitgebreid dus ik heb geen idee wat je allemaal kunt doen om dit voor elkaar te krijgen. Het modem in de meterkast werkt dus wel gewoon want ik heb wel gewoon internet en we zitten normaal gesproken allemaal op dezelfde verbinding.

Kan het evt. ook in de bios zitten? Ik weet dat hij eerder daar heeft zitten wijzigen (maar dat was wellicht noodzakelijk hoor dat durf ik niet te beweren)
 
Een aantal vragen:
1. Wat is uw internetprovider?
2. Kunt u het merk en type van uw modem/router hier plaatsen? Dit staat er ongetwijfeld op
 
Mijn internetprovider is Wanadoo (Orange tegenwoordig). Internet doet het verder gewoon in het hele huis. In elke slaapkamer zit zo'n kastje op de muur waar je kunt inpluggen vanaf je pc. Als ik een andere pc op die kamer zet heeft die wel pc. Het zit dus echt in de computer van mijn zoon zelf.

Wanneer ik probeer in te loggen op msn krijg ik geen verbinding maar het foutrapport geeft gele uitroeptekens bij "hosts" en "dns" , misschien kan iemand daar wat mee?

Verder weet ik dus niet waar die router zou moeten zitten dus ik kan ook niet kijken naar merk/type etc?
 
---***---***--- poging 1

Open internet explorer: ga naar -> extra -> internetopties -> tabblad privacy -> klik op websites -> verwijder eventueel geblokte sites

tabblad inhoud -> controleer of er "internetrestricties" zijn

tabblad beveiliging -> klik "websites met beperkte toegang" -> klik websites -> verwijder alles uit dat lijstje.

---***---***--- poging 2

menu start -> uitvoeren -> type explorer -> ga in het menu naar "extra" -> "mapopties" -> tabblad weergave

onder het kopje "Verborgen bestanden en mappen" kies je voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" -> klik OK

Blader met de verkenner naar de volgende locatie: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Daar staat een bestand, dat heet hosts (maak er even een kopie van als backup) -> klik met rechtermuis op dit bestand en kies voor "openen"
Hier moet je zeer waarschijnlijk een programma kiezen om het mee te openen -> kies voor kladblok (of notepad bij een engelse windows)

In dit bestand staan een aantal regels die beginnen met een #, die zijn niet belangrijk.

Onder die regels hoort maar 1 regel te staan:

Code:
127.0.0.1        localhost

Alle andere regels (als ze er staan) kan (moet) je weghalen en daarna het bestand opslaan.

Je kunt ook de bijlage downloaden en die naar de map
c:\windows\system32\drivers\etc kopieren als je niet zo makkelijk bent met editten. (wel eerst even uitpakken)

bijgevoegd: mijn standaard hosts file
 

Bijlagen

  • hosts.zip
    552 bytes · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Als msn op dat punt fouten geeft moet het bijna wel in de macadresbeveiling zitten. De router/modem zit waarschijnlijk in de meterkast, dit is het kastje waar alle netwerkkabels bij elkaar komen. Ik weet niet of er een programma is om je macadres te veranderen, dus waarschijnlijk moet het in de router uitgezet worden, en daar heb ik dus echt een merk en type voor nodig. Resetten zou dus een van de goede opties zijn, hier heeft theblindman al wat tips over gegeven.
 
@jippiejajee: super bedankt voor alle moeite, ik heb alles nagekeken wat je zei maar helaas zonder resultaat..

@allen: msn geeft ook nog een geel uitroepteken bij "key ports" , bij het proberen van verbinding maken geeft hij foutmelding 800072e7

In de meterkast zit een livebox van Orange en nog een ander kastje, dit is een:

SMC2804WBR

Is dat wat jullie bedoelen? Ik heb deze nog niet gereset voor het geval dat het het verkeerde kastje is en ik nog verder van huis ben :shocked: Als dit wel de bedoeling is, zou het dan weer meteen moeten werken of hoe zie ik dan dat hij in de router bezig is geweest?
 
Wat ook nog kan is dat er gewoon een vast IP adres op de PC is ingesteld, dat niet op het juiste subnet zit.

Op een werkende computer en op de niet werkende computer even het volgende doen:

menu start -> uitvoeren -> type cmd -> in het zwarte venster: type ipconfig /all

Met rechtermuis kun je kiezen voor markeren en dan kopieren.

Plak beide resultaten eens hier.
 
Hoi,

hieronder het gevraagde van mijn pc, die van mijn zoon kan ik hier niet plakken omdat ik daarvandaan niets kan verzenden immers. De zijne wijkt af op de volgende punten:
Bij Beschrijving: verbinding is een zekere adapter (als het nodig is schrijf ik wel exact over wat er staat), het Fysiek adres is anders, en het laatste cijfer van het IP adres is anders. Verder heb ik mijn ip adres/fysiek adres deels gewist omdat ik dat liever niet zo op het internet zet.

Kun je hier wat uit op maken?


Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\-Linda->ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: linda
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : doeladin

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: doeladin
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-20.......
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.......
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255......
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.......
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.......
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192........
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 3 mei 2008 10:58:42
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 3 mei 2008 11:28:42

C:\Documents and Settings\-Linda->
 
Het toeval wil dat ik ook een smc router heb en dus wel eventueel raad weet. Voert u deze bovenstaane procedure ook eens op de werkende pc uit, en kopieer het stukje achter standaart gateway:
nu gaat u op een werkende pc naar http://HETADRESACHTERGATEWAY
In het wachtwoordvenster typt u smc, of eventueel een ander wachtwoord wat is ingesteld, maar het kan zijn dat uw man dit heeft gewijzigd. mocht dit zo zijn kunt u deze smc resetten en de mensen van orange om verder advies vragen over het verder en opnieuw instellen van de verbinding, maar hier moet u mee oppassen, omdat de verbinding na het resetten ook echt weg is en dus opnieuw ingesteld moet worden.
Succes
MOcht u de router in komen hoor ik dit graag, dan is het een kleine moeite om de instellingen voor mac adres beveiliging uit te schakelen en heeft uw kind hopenlijk weer internet.
 
Ja zo te zien kom ik zo idd in de router, ik kom dan in een soort setup scherm waarbij ik kan kiezen voor setupwizard of advanced setup?
 
U kunt kiezen voor advanced setup, en vervolgens bij geloof ik security moet u kijken naar iets wat op mac adress lijkt, en dat disablen. Het kan ook ergens anders staan, kijk rustig rond maar verander niets.
 
Doe eerst eens een systeem herstel...
Dan worden de oude instellingen v an de pc teruggezet.
Zal sneller gaan dan te gaan zoeken waar internet geblokkeerd is geweest.
(als dat niet lukt dan kan het de router zijn die is aangepast)

Ga naar Start>Help en Ondersteuning typ daar systeemherstel en volg de instructies.
Zet systeemherstel naar een datum toen het nog werkte.

Succes
 
Hoi,

het Fysiek adres is anders, en het laatste cijfer van het IP adres is anders.

dan krijgt de PC in ieder geval een IP adres toegewezen.

Verder heb ik mijn ip adres/fysiek adres deels gewist omdat ik dat liever niet zo op het internet zet.
Het zijn locale adressen, dus dat was niet nodig geweest hoor. :p

De blokkade zit dus zeer waarschijnlijk in je router

Als je in de configuratie van de router bent (door dat gateway adres in te typen in je browser), ga dan naar de firewall. Je hebt daar een berg blokkeeropties. Loop ze allemaal eens even na om te kijken of er daar blokkades in staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan