exact 7.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creon99

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
ik gebruik exact 7.1 voor een verenigingsboekhouding. nu wil ik een nieuw boekjaar openen en de volgende melding komt: Niet alle benodigde bestanden konden worden geopend. Mogelijke oorzaak is te weinig files in de config.sys. Dit kan worden opgelost door ESETUP te starten.
Start ik Esetup dan krijg ik de melding esetup heeft geen share kunnen vinden.

Bij de config.sys is files 70 en buffers 30.
Ik ben een gebruiker en geen systeembeheerder. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Vast hartelijk dank,
Margriet Derksen

Exact 7.1 dos versie met windows schil?
Files minimaal 120
Buffers 50

eventjes zo uit het hoofd als dit niet helpt laat het dan even weten dan kijk ik morgen op het werk even.

Windows 95, 98, 2000, XP?

excuus ik heb win 98
ik ga het morgenochtend even aanpassen en dan laat ik weten of het werkt

beste Puppy,
Ik heb de files en de buffers aangepast ( er staat nu een geel potloodje voor) en de pc opnieuw opgestart.
Helaas is het probleem hetzelfde.
Tijdens het draaien van esetup vraagt hij ook nog om een diskette. De exacte tekst is: Drive E kan niet benaderd worden. Doe een diskette in de drive en geef D om door te gaan, Geef a om andere drive te kiezen.
kies ik a dan komt de melding Esetup heeft geen share.exe kunnen vinden.
ik heb a = diskdrive
c = harde schijf
d= cd-rom
e= brander

verder kan ik met zoeken het bestand share.exe niet op mijn pc vinden.

Reuze bedankt voor je moeite als je het morgenvoor me na wil kijken

Groeten Margriet

share.exe moet in je windows\system map staan.

ik vond in de map c windows geen share.exe. Wel een algemeen tekst bestand. Daar vond ik de volgende tekst:

MS-DOS-MODUS
============

Het MS-DOS-programma Share (Share.exe) in niet in
Windows 98 Tweede editie opgenomen. Share-ondersteuning
wordt verleend aan alle programma's die onder Windows 98
Tweede editie worden uitgevoerd, maar programma's die
Share-ondersteuning nodig hebben, kunnen niet in
MS-DOS-modus worden uitgevoerd als u deze versie
van Windows 98 gebruikt.

Ik heb dus windows 98 SE Balen dus. Is er nog een andere oplossing dan een nieuwe versie van windows 98 kopen?

Ik heb ook XP op deze zelfde pc staan ( vraag me niet hoe dat kan, dat heeft iemand van de vereniging waar ik de boekhouding voor doe er voor me opgezet. Ik kan bij het opstarten kiezen of ik win 98 of XP wil opstarten. XP heb ik nog nooit gebruikt, want ik kan me prima redden met win 98.

Hoe los ik nu dat share probleem op?

inmiddels heb ik de pc opgestart via XP. Toen esetup gedaan en bij XP vind hij ook geen share.exe, ik dacht even slim te zijn maar helaas ;-(( nu laat ik het weer aan jullie knappe koppen over .....

Groeten Margriet

Je kunt zelf de verwijzing toevoegen/aanpassen in Windows 95/98.

Ga naar start > uitvoeren en type sysedit en klik op OK, kies het blad AUTOEXEC.BAT

Voeg de regel: c:\WINDOWS\COMMAND\SHARE.EXE /L:500 toe (500 kies ik hier willekeurig, verhoog het indien nodig).

Controleer of het programmaatje SHARE.EXE in de map C:\WINDOWS\COMMAND\ staat.

Beste Tiborv,
ik heb de regel c:\WINDOWS\COMMAND\SHARE.EXE /L:500 toegevoegd zoals u aangaf. daarna de pc opnieuw opgestart. Helaas komt nu nog steeds niet share.exe voor op de pc.

Kan ik share.exe ergens anders vandaan halen?

Vast hartelijk dank voor het meedenken.

Groeten Margriet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan