• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exact opent excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Op mijn Laptop kreeg ik een proefversie van Office 2007 meegeleverd. Omdat ik al licenties had voor Office 2003 heb ik dat geinstalleerd en geactiveerd.
Elk excel bestand dat ik open wordt netjes geopend in Excel 2003.

Verder draai ik Exact Compact 2003. Dit programma exporteert informatie naar Excel. Alleen het opent excel 2007 i.p.v. 2003, terwijl ik zeker weet dat het ook mogelijk is om excel 2003 te openen.

Exact geeft aan dat zij dit niet kunnen instellen en dat het openen van welke versie excel wordt geregeld door windows en niet in hun programma configureerbaar is.

Ik zou Office 2007 wel willen verwijderen maar ik kom heel office 2007 niet tegen in de lijst van configuratiescherm > software. Ik kom naast Office 2003 alleen iets tegen met de naam Microsoft Office Small Business verbindingsonderdelen. whatever that may be.

Als ik excel.exe verwijder en ik start een export uit Exact installeert Exact doodleuk (waarvandaan weet ik niet) alsnog Excel 2007 opnieuw.

Wie weet hoe ik Office 2007 met alle verwijzingen verwijder of liever nog hoe ik Exact duidelijk maak dat Excel 2003 moet worden geopend.

dank

rob

Klik met je rechtermuisknop op je Exact-bestand, kies 'Openen met...' Kies uit de lijst Excel 2003 (misschien moet je even bladeren om hem nog aan de lijst toe te voegen.) Vergeet niet het vakje 'Open dit soort type bestanden altijd met dit programma' aan te vinken.

Als het goed is openen je bestanden nu altijd in Excel 2003.

Download en installeer Windows Installer Cleanup, na installatie terug te vinden direct onder (Alle) Programma's in je Startmenu als Windows Install Cleanup.

Kijk of je daar Office 2007 wél in beeld krijgt, klik aan en kies Remove.
Doe daarna een herstel installatie van Office2003 of verwijder en herinstalleer Office2003.

Tijs.

Klik met je rechtermuisknop op je Exact-bestand, kies 'Openen met...' Kies uit de lijst Excel 2003 (misschien moet je even bladeren om hem nog aan de lijst toe te voegen.) Vergeet niet het vakje 'Open dit soort type bestanden altijd met dit programma' aan te vinken.

Als het goed is openen je bestanden nu altijd in Excel 2003.

Helaas, die optie werkt niet. sterker:
Ik heb in mapopties (bijna) alle extensies die iets met excel te maken hebben gekoppels aan excel 2003 maar nog steeds opent exact excel 2007:evil:

Download en installeer Windows Installer Cleanup, na installatie terug te vinden direct onder (Alle) Programma's in je Startmenu als Windows Install Cleanup.

Kijk of je daar Office 2007 wél in beeld krijgt, klik aan en kies Remove.
Doe daarna een herstel installatie van Office2003 of verwijder en herinstalleer Office2003.

Tijs.

vanwaar de herinstallatie van Office 2003.??

vanwaar de herinstallatie van Office 2003.??

Herinstallatie/Herstel van Office2003 tegen mogelijke incompatibiliteiten die Office2007 achtergelaten zou kunnen hebben én (vooral) het hernieuwd koppelen van bestandstypes aan Office2003 applicaties.

Succes,

Tijs.

Dan kan ik vast mijn Visio 2007 en Porject 2007 ook herinstalleren.
Leuk klusje voor de zondag...

Het zou toch leuk zijn als je het ergens in het register kon wijzigen.

verwijderen via installer cleanup werkte perfect. Na uitproberen wist Exact geen excel versie meer te vinden.
Na een herstel van office 2003 lijkt alles weer normaal te werken. Nu maar hopen dat project 2007 en Visio 2007 het nog doen.
en anders daar ook een herinstallatie.

dank voor de tips

Graag gedaan, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan