Exacte kopie van CD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb een trainings CD maar die wil ik op meerdere computers laten draaien. Als deze kopieer dan is er steeds een foutmelding dat een bepaald bestand niet gelezen kan worden. Nu heb ik wel eens iets over .iso bestanden gehoord. Is dit hiervoor een oplossing en hoe dan te werk gaan ? Heb prog WinIso en Easy CD creator 6.

OK Het is een CD met meerdere bestanden. Als ik dit prog download en run dan gaat kopie eerst naar HD en vervolgens kopieert het prog alles weer naar nieuwe CD ?
Of moet ik zelf nog handelingen hier tussen in doen ?
Groeten
Frans

Met
ClonyXXL scannen .

Met alcohol 120% gaat het ook.
Ook met Nero 6 moet het nu ook gaan maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Ook deze is per 13.09.2003 uit de lucht dus zal het toch van collega´s moeten hebben.

Heb zowel geprobeerd met Alcohol120% als CloneCD.
Met XXL weet ik dat het SafeDiskV2 is.
Maar blijft met beide progs leesfouten geven en na branden wil prog niet opstarten.
Heb het ook al op 2 verschillende PC´s geprobeerd waarvan een 1/2 jr oud PIV 2.4 met 1024 MB Ram.

het kan ook nog eens zo zijn dat jouw brander het branden van Safedisk2 files gewoon weg niet kan.
dan brand ie de cd wel maar blijken er tijdens afspelen/installeren toch fouten in te zitten.

Geplaatst door frans.hofman
Heb zowel geprobeerd met Alcohol120% als CloneCD.
Met XXL weet ik dat het SafeDiskV2 is.
Maar blijft met beide progs leesfouten geven en na branden wil prog niet opstarten.
Heb het ook al op 2 verschillende PC´s geprobeerd waarvan een 1/2 jr oud PIV 2.4 met 1024 MB Ram.

Ja dit wordt inderdaad moeilijk op die site van clone-cd stond een hele lijst met welke merk brander en type het kon.Maar daar heb je nu niks aan.
Als dat de oorzaak is natuurlijk dat het niet gaat.

Het enigste dat je het nog met deamon-tools probeert >
http://web.planet.nl/planetdownload/pd210802.shtml
hiermee kan Safedisc en Laserlok emuleren.
Ik had toen ook brander waar het niet mee ging en daar mee deed de cd het wel.

Emuleren met Daemon Tools

Edwinus heb deze nu ook maar snap niet goed wat je met Daemon moet doen om de beperkingen van je brander op te hffen zoals je gedaan hebt met emuleren.
Alvast bedankt

Daemon Tools maakt een Virtual Cd/DVD-Rom Drive .Er komt dus een station er bij die eigenlijk niet bestaat.
Als je in je SystemTray kijkt en dan rechtsklikt op het
rode icoontje
attachment.php

emulation> dan moet je daar kiezen voor safedisc .
Nu is hij groen geworden.
Als je dit hebt gedaan, moet hij het nu wel doen.
Uiteraard dit eerst en dan je cd er in doen.

Hopelijk is het zo duidelijk want al die sites waar dit ook wordt uitgelegd zijn allemaal down.
De nieuwe site is trouwens deze .
Op deze site kan je zien of het aan je brander ligt .

Bijlagen

• daemon tools system tray (1).jpg
    daemon tools system tray (1).jpg
    5,3 KB · Weergaven: 501
Laatst bewerkt:
Dnk voor je uitleg. Daemon is dus groen en de image is te openen als virt. schijf. Alleen het branden is een probeelm Mijn brander is een Sony CRX140E en bij de link die je noemde staat nergen "support"dus ik zal het opmoeten geven. Nogmaals dank.

Wel raar dat ie het nu nog niet doet .
Dat hij niet support is moet dan in dit geval geen probleem zijn .
Daemon heeft niks met het branden te maken.

Met een Sony CRX100E heb ik toen een safedisc cd gebrand met Clone-Cd.En met daemon starte hij gewoon op.
Tot ziens en niks te danken hoor.

biggrin.gif

Ja dat doet ie. Met Deamon kan ik nu de image openen en programma werkt. Alleen zou ik een CD willen branden die dan ook op andere CD's werkt.
CloneCD image branden werkt ook niet netzomin als die van Alcohol. Dus moet brander probleem zijn. Nogmaals dank Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan