Examorgana 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ellasar
Ik weet dat je op een ftp-server meerdere accounts kunt maken, maar ik gebruik zoals eerder vermeld een gratis ftp-server dat ik bij mij internetprovider krijg, dus kan ik geen extra gebruikers toevoegen (en ik beschik niet over een server, of een zelf opgezette server op een pc). Maar daar had ik bij mijn vorig antwoord inderdaad niet aan gedacht.
 
Aangezien jullie zeggen dat mensen niet graag registreren denk ik aan een andere manier om te weten hoeveel gebruikers ik heb:

'U hoeft enkel op een knop te drukken waardoor een product-id van het internet haalt. Er worden geen gegevens van de pc op het internet geplaatst en er worden ook geen persoonlijke gegevens zoals naam gevraagd. Zouden jullie het 'ok' vinden als je dit te lezen kreeg?:
"
Welkom bij Examorgana 13,
Exa 13 kunt u gratis gebruiken, daarom vragen wij om éénmalig te registreren. Klik op registreren om gratis een product-id op te halen.
Alvast bedankt
Het Exa-Team

"
Vinden jullie dit een goed idee, of laat ik automatisch een product-id bepalen zonder dat de gebruiker op registreren moet klikken?


Alvast bedankt BEEE
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste registreren werkt niet, na dit te hebben uitgetest blijkt dat je een nieuw wachtwoord voor je FTP server hebt dan in je programma staat. Maar het ligt ergens anders aan aangezien ik geen connectie met de webserver hebben kunnen detecteren wanneer je de registreer (ook zei die mislukt).

Ten tweede de manier hoe je registreert is zowel voor de gebruiker als voor jouw webpagina volstrekt onveilig. Aangezien je je eigen wachtwoord en gebruikersnaam met administrator acces naar jouw FTP en daar een bestand op zet. Dat betekent dat iedereen die kwaad in de zin heeft direct jouw server kan accessen. Dit betekent dat die alle data van alle gebruikers zoals naam, email en geboortedatum met gemak daarvandaan kan halen. Dit kan leiden tot (lichte) identiteitsfraude.

Het heeft geen enkele zin om je programma te encoderen tenzij je ook gebruik maakt van SFTP (secure FTP). Alles wat de computer in en uitgaat is gemakkelijk uitleesbaar voor iemand die iets van veiligheid af weet.

De beste manier om te kijken hoeveel mensen jouw programma gebruiken / hebben gebruikt is om een php script op je server te maken en dat een bestand/file te laten accessen op je server waarin een unieke "GUID" van elke PC staat. Dit betekent dat als jij het programma gebruikt hij een connectie maakt met jouw PHP script en deze dan een line append (toevoegt) tot de gegeven file als hij de gezonden "GUID" nog niet bevat. Dan kan jij kijken hoeveel lijnen er zijn en kijken hoeveel users er dus zijn. Je kan zelfs er een datum aan toevoegen van laatst gebruikt.
Creating a GUID for elke PC:
http://stackoverflow.com/questions/99880/generating-a-unique-machine-id

Dit kan ook in een database.
 
Laatst bewerkt:
Ok,
Bedankt voor jullie tips,

Ik heb Examorgana 13 offline gehaald en zal wat dingen aanpassen en deze dan terug posten.

BEEE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan