• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2 keer tegelijk open hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Is het mogelijk om Excel twee keer geopend te hebben, waarbij in het ene venster een macro aan het werk is om een bestand te maken en waar ik in het andere venster regulier kan werken?

Vriendelijke groet,
Marianne

Lijkt mij een zeer ongelukkige macro dan. Je kan een tweede instantie van Excel openen. Hoe is versie afhankelijk.

Een "2e Excel" kun je eenvoudig starten via het Startmenu en "Uitvoeren" en typ dan alleen "excel".
In een Engelse versie dus via "Start" en "Run" en type ook starten met "excel".
Heb geen ervaring met interferenties.
Ik gebruikte dat veel op mijn werk als ik diverse onafhankelijke datasets had.

Laatst bewerkt:
Een macro die 5 uur gaat lopen dient grondig herzien te worden.

Die is van Peter Schulz, de maker van Gedtools, wat je op haar plaatje kunt zien.

@route99, Als gewaardeerd medehelper in diverse subsecties, is het toch leuk dat wij elkaar als helpers een beetje op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen op welk gebied dan ook:)

Druk de windows toets in, tik Excel, druk op enter en houdt daarna DIRECT de alt toets ingedrukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan