• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2000 klembord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Als ik in Excel aan het werk ben, kan ik plotseling niet meer kopiëren.
Ik krijg dan de melding, dat Excel het klembord niet kan openen. Als ik dan vervolgen het werkblad wil saven crashed excel zonder ook maar iets opgeslagen te hebben.

Ik denk dat dit te maken heeft met een macro (visual basic) maar weet dit niet zeker. Wel weet ik dat dit alleen gebeurt als ik een sheet open heb staan waar een macro aan vast zit.

Ik heb al op internet rond gezocht, maar kom vrij weinig tegen over klembord crashes.

Iemand een idee? :shocked:

ABYSS

Wat is er allemaal te zien in de Project Explorer in VBA?

Zit er code in bvb. Workbook_Open events?

Is het bij eender welk bestand met een macro , of een bepaald bestand met een bepaalde macro ?

Mvg

Rudi

Ik gebruikt een persoonlijk excel werkblad als ik Excel opstart.
Dus op het moment dat ik Excel opstart, start altijd het zelfde werkblad op omdat hier meteen ook een macro in zit die ik vaak gebruik.

Dit is verder helemaal geen ingewikkelde macro, en ik snap al helemaal niet dat dit het probleem zou kunnen zijn.

Sub MacroHaakjes()
'Sneltoets: CTRL z
ActiveCell.FormulaR1C1 = "(" + ActiveCell.FormulaR1C1 + ")"
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
End Sub

Ik ga deze week eerst eens kijken of Excel ook crached zonder dat deze file automatische opstart.

Ik vermoed dat het probleem blijft.

Maar waarom staat die macro niet bij Personal.xls (Persnlk.xls)? Of staat het daar al?

Ik zou ook iets anders gebruiken als Ctrl-Z, want dat is Ongedaan maken in Excel. Tenzij je dat niet gebruikt uiteraard ;)

Ongedaan maken gebruik ik inderdaad niet met een sneltoets mar gewoon boven in het scherm.

Ik zal de sneltoets aanpassen kijken of het dan opgelost is.

p.s ik gebruik dit overigens al een hele tijd en heb tot voor kort geen problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan