• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2000 (Office XP Professional) - Data/Filter/Autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

loecni

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Bij gebruik van deze filter wordt het resultaat aangeduid door:
1) rijnummers in lichtblauwe kleur
2) vermelding in de statusbalk (gans onderaan)
'Filtermodus'.

Kan je op een of ander manier in die statusbalk ook het aangal geselecteerde rijen laten verschijnen? In de Excel versie van Office97 gebeurde dit wel.

Hmm, als ik dit filter toepas, en ik kies ergens een criterium, dan komt er bij mij linksonder in beeld de melding "6 van de 46 records zijn gevonden". Pas als ik dan op een andere kolom wil selecteren, komt linksonder "Filtermodus" te staan. Ik werk met dezelfde versie van Excel.

Met Windows95 en Office97 kreeg ik wel het aantal gefilterde rijen.

Ben onlangs, door aankoop van nieuwe PC, van W95 naar XP Home overgeschakeld waar in Excel 2002 Office XP het aantal gefilterde rijen niet meer vermeld wordt.

Zou toch zeer handig zijn, niet?

Zijn er dan helemaal geen bollebozen die mij kunnen helpen? Doe eens moeite
Het betreft wel Excel versie 2002 die ik gebruik met Windows XP Home

Wwarschijnlijk vink je de lijstpijl voor een tweede keer aan, of werk je met een macro die dit doet.

Ook in Excel wordt onderin de statusbalk aangegeven dat de filtermodus aan staat en hoeveel records van het totaal gevonden zijn
Dit verdwijnt pas als je eenmaal op een willekeurige lijstpijl van het filter klikt.

Dit is volgens mij ook niet verder aan te passen.

Dus ik denk dat het probleem een beetje bij jou ligt.

Controleer het nog eens goed.

Er is geen enkele macro gemaakt of aktief en ik klik slechts eenmaal op de lijstpijl.
Er verschijnt wel 'Filtermodus' in de statusbalk maar niet het aantal geselekteerde (= gefilterde) rijen.
Indien geen oplossing binnen een week, ga ik deze topic dan afsluiten.
Alleszins bedankt voor de tips.

Zie eens op :

http://www.contextures.com/xlautofilter02.html#Count

http://support.microsoft.com/default.aspx?id=213886

Dit kan misschien de oorzaak zijn :
You have 51 or more formulas in a list.

-and-
• You filter the list in-place (that is, you click AutoFilter on the Data menu, and then select a value from the AutoFilter list; or you click Advanced Filter on the Data menu, click Filter the list, in-place, and then select a value from the filter list).

-and-
• Each formula contains at least one cell reference.

-and-
• Excel makes a change to the status bar to indicate the calculation of formulas before the filter process is completed.

Of met een formule : =SUBTOTAAL(2;A:A)

Pierre

Laatst bewerkt:
Ik heb je 2 referenties bekeken en inderdaad, mijn lijst bevat meer dan 51 formules.
Het aantal gefilterde rijen wordt dus het best weergegeven met de formule :
ofwel Subtotaal (2;A:A) voor een kolom met waarden
ofwel Subtotaal (3;A:A)-1 voor een kolom met tekst

Ik blijf het echter toch vreemd vinden dat ik dit probleem niet had met Windows95 en Excel97.

Nogmaals dank voor de zeer interessante links die ik in mijn favorieten ga plaatsen.

Zo zie je maar dat met een nieuwe Office op je PC te zetten niet altijd een verbetering is?
Of te wel werken de macro's niet of het automatisch opslaan is verdwenen of de Wizard sjablonen bestaat niet meer enz.

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan