johanvanvliet
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 17 mei 2004
Het is in Excel (2000) niet mogelijk om met en simpele druk op de knop net als in Word sub- en superscript te gebruiken. Nu kan het waarschijnlijk wel met een macro of een mooi addin, maar ik kan niks zinnigs vinden. Wel knoppen om de hele cel in een keer te veranderen, maar daar schiet ik niks mee op..
In Word selecteer je je tekst en druk je op het sub- of superscript symbool of op [ctrl +] of [ctrl shift +] geloof ik, maar in Excel moet je eerst je stukje tekst selecteren en vervolgens via opmaak en lettertype er sub- of superscript van maken.
Nu kan je in excel zelf macro's toevoegen of via een addin knoppen toevoegen om een gehele cel in een keer sub- of superscript te maken:
Code:
with Selection.Font
.Superscript = True
.Subscript = False
End With
Maar nu wil graag knoppen om een tekstselectie sub- of superscript te maken en niet de gehele cel.
Iemand een goed idee of link???
Alvast bedankt!
In Word selecteer je je tekst en druk je op het sub- of superscript symbool of op [ctrl +] of [ctrl shift +] geloof ik, maar in Excel moet je eerst je stukje tekst selecteren en vervolgens via opmaak en lettertype er sub- of superscript van maken.
Nu kan je in excel zelf macro's toevoegen of via een addin knoppen toevoegen om een gehele cel in een keer sub- of superscript te maken:
Code:
with Selection.Font
.Superscript = True
.Subscript = False
End With
Maar nu wil graag knoppen om een tekstselectie sub- of superscript te maken en niet de gehele cel.
Iemand een goed idee of link???
Alvast bedankt!