• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 bestand met formule openen met Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maruko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Goedenavond,

Ik heb altijd Office 2003 gebruikt om Excel bestanden te maken, ik heb er inmiddels 1000-1500.
Nu sinds een week heb ik Office 2007, dit werkt zonder problemen op 1 frustrerend iets na, zodra ik een bestand open vanuit Excel 2007 die ik voor het laatst heb opgeslagen in Office 2003,dan gaat het goed maar zodra ik het bestand afsluit, krijg ik de volgende melding: http://img109.imageshack.us/img109/2391/office.png

Hij wil dus dat ik het eenmaal opsla onder Excel 2007, wel blijft het bestand nog XLS, wat prettig is.
Alleen ik vind het frustrerend om bij elk bestand op Ja te moeten drukken, als ik dat een keer doe is het wel weg voor dat bestand maar niet voor de andere 1000.

Het lijkt er dus op dat hij de formule nogmaals wil berekenen maar dan onder Excel 2007.

Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik mis het probleem. Gewoon 1x op ja klikken als het moment daar is en dan ben je er van af. En documenten die je niet gebruikt daar hoef je dan ook niks mee te doen.
Als het perse moet met een stukje VBA een voor een de files openen en opslaan is nog een optie.

Ron

Nou het probleem is dat ik die melding bij IEDER excel document krijg waar ik nog niet op Ja heb gedrukt en dat is 1500 stuks, dus dat betekent dat ik bij ieder document bij het afsluiten op Ja moet drukken, best vervelend.

Het liefste wil ik dit met Macro / VBA doen maar ik heb er bar weinig verstand van omdat voor mekaar te krijgen. Ik hoop dat iemand dit kan / lukt.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan