• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 Bestandsgrootte van gedeelde werkmap schiet omhoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

walrenshi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
In heb een gedeelde werkmap waar 2 collega's, ieder in zijn eigen sheet, gegevens vastleggen en ik die gevens weer controleer etc.
Tussentijds schrijven ze beiden de gegevens weg naar de sheet 'dagtotaal' middels een macrobutton. Hun invoer is dan verrijkt met hun initialen en contractnummers, op zich niet zo spannend.
Nu is de werkmap van zichzelf rond 1,1mb groot en is na 2 dagen gegroeid naar zo'n 14 MB.:confused:
Ik heb het document zelf gemaakt en de macros tig keer bekeken en gezocht naar 'verborgen gevulde' cellen maar kom er niet uit.

Zodra ik echter via extra - werkmap delen de gedeelde functie uitschakel, dan is het bestand opeens weer 1.1 mb.
Ook onder het tabblad geavanceerd staat de optie wijzigingen bewaren uitgeschakeld.

Heeft iemand een verklaring hiervoor?
alvast bedankt

Bij een gedeelde werkmap houdt excel de wijzigingen bij, standaard is dat 30 dagen. Als er veel in wordt gewijzigd gaat dat dus wel er hard. zeker als hij automatisch elke 15 minuten wordt opgeslagen. Je zou dus kunnen proberen wat er gebeurt als je deze instellingen van het delen aanpast. Controleren/werkmap delen en dan op tabblad geavanceerd.

De instellingen onder geavanceerd staan op: Wijzigingen niet bijhouden. wijzigingen bijwerken alle 5 min.
Daar zou het niet aan kunnen liggen (denk ik)

Dat zou het dan niet verklaren. wat het dan wel is, weet ik dan helaas ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan