• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003: Combo Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0126

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
123
Excel 2003: Combo Box

Goedenmorgen iedereen,

Ik heb een vraag over Excel 2003, Engelse versie.
Het gaat over de "Forms" tool: "Combo Box".

Op werk heb ik hem nodig voor een bepaald rapport namelijk.
En ik weet de eerste stappen, maar niet de volgende!

Ik wil namelijk die ene Combo Boxes verbergen, zodat ze niet op de printer zienbaar zijn.
Maar de keuze die je gemaakt heb wel zichtbaar moet zijn.

Ik heb echt alles geprobeerd, 10tallen site's afgegaan.
Maar alles wat die zeggen is iets met de VBA waar ik niks van snap.
Dus daarom hoop ik dat jullie me met dit kunnen helpen, aub heel snel! 8 urige werkdagje dus:xD: Maar goed, hoe krijg ik toch die combo box hidden on the printer?

Pls answer! And do not delete pls!
 
Combobox selecteren, rechtermuisknop klikken

Daarna Besturingselement opmaken (onderste keuze) en dan op het 3e tabblad "Kenmerken" in het vakje "Object afdrukken" het vinkje weghalen.

Sorry, ik heb alleen de nederlandse versie.
 
Bedankt voor uw reactie, ik zal dit uitproberen, heb al wat getest maar toen werkte het niet, dus nu volg ik echt precies de stappen die u me opschrijf, ik report wel als ik meer info nodig heb, daarom vraag ik dat deze topic nog ff openblijf, voor eventuele extra vragen, alvast bedankt en tot ziens.
 
Ben ik weer met de vervolgvraag.

Zelf heb ik net ff in Excel gemaakt wat ik moest maken en heb ik overal die ene Combo boxen geplaatst. Kan dat trouwens kwaad bij het uitprinten? Maakt de printer uit?

Verder heb ik echt alles geprobeerd, heb die stuff op een lock gezet, aspect radio aangevinkt etc. Echt alles geprobeerd, maar nog steeds kan ik helemaal nada zien terwijl alles geselecteerd is of die randen.

Dus wat nu?
 
Hier het bestand, althans 1 pagina ervan, plus de pagina waar ik de gegevens van wil ophalen. Uhm jah, wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • Excel Rapport 1.xls
    35,5 KB · Weergaven: 59
Je kunt dit wel met comboboxen doen, maar dan moet je bij iedere combobox aangeven waar (in welke cel) het resultaat neergezet moet worden. Dat resultaat wordt er dan neergezet in de vorm van een cijfer, bv 2. Dat betekent dat je de tweede keuze uit de tabel hebt genomen. Dat cijfer zul je dan weer ergens op een ander (print) blad moeten vertalen naar de werkelijke waarde.

Volgens mij kun je veel beter met Validatie werken, dat geeft je dezelfde mogelijkheden.

Ik heb drie cellen aangepast (zie oranje). Je moet voordat je gaat valideren, de keuzelijstjes eerst wel een Naam geven (via Invoegen, Naam, Definieren) omdat ze op een ander tabblad staan.
 

Bijlagen

  • Excel Rapport 1 Bewerkt.xls
    36,5 KB · Weergaven: 81
Je kunt dit wel met comboboxen doen, maar dan moet je bij iedere combobox aangeven waar (in welke cel) het resultaat neergezet moet worden. Dat resultaat wordt er dan neergezet in de vorm van een cijfer, bv 2. Dat betekent dat je de tweede keuze uit de tabel hebt genomen. Dat cijfer zul je dan weer ergens op een ander (print) blad moeten vertalen naar de werkelijke waarde.

Volgens mij kun je veel beter met Validatie werken, dat geeft je dezelfde mogelijkheden.

Ik heb drie cellen aangepast (zie oranje). Je moet voordat je gaat valideren, de keuzelijstjes eerst wel een Naam geven (via Invoegen, Naam, Definieren) omdat ze op een ander tabblad staan.


Bedankt voor uw antwoord. Maar ik heb die bestand bekeken, maar hoe kan ik die opties dan bekijken wat je precies heb gedaan?

Trouwens wat is eigenlijk validatie en waar vind ik dat?

(Sorry als het makkelijker kan doek dat natuurlijk liever)
 
Voor de vraag in je bestand Schema aanwezig bij installatie een validatie maken gaat als volgt
- select tabblad Verwijzinglijst
- selecteer B2 t/m B5
- kies invoegen -> Naam -> Definieren
- type (in dit geval) YN in in het bovenste vakje en klik OK
- Ga naar tabblad 1 en selecteer de combox bij de betreffende vraag met de rechtermuisknop, kies dan "Knippen"
- Ga in cel F 13 staan
- Kies Data --> Valideren
- Kies op het tabblad Instellingen met behulp van de keuze knop achter "Toestaan" de optie "Lijst"
- Type in het vakje bij "Bron" de waarde =YN
- Klik op OK

Omdat je de engelse versie hebt, heb ik de helptekst over Valideren van de nederlandse
versie als PDF bijgesloten.

Voor de rest: zoek in dit forum op Valideren
 

Bijlagen

  • Valideren helptekst.pdf
    20,9 KB · Weergaven: 71
Voor de vraag in je bestand Schema aanwezig bij installatie een validatie maken gaat als volgt
- select tabblad Verwijzinglijst
- selecteer B2 t/m B5
- kies invoegen -> Naam -> Definieren
- type (in dit geval) YN in in het bovenste vakje en klik OK
- Ga naar tabblad 1 en selecteer de combox bij de betreffende vraag met de rechtermuisknop, kies dan "Knippen"
- Ga in cel F 13 staan
- Kies Data --> Valideren
- Kies op het tabblad Instellingen met behulp van de keuze knop achter "Toestaan" de optie "Lijst"
- Type in het vakje bij "Bron" de waarde =YN
- Klik op OK

Omdat je de engelse versie hebt, heb ik de helptekst over Valideren van de nederlandse
versie als PDF bijgesloten.

Voor de rest: zoek in dit forum op Valideren

Dank u, volgens mij werkt het. Uhm jah, kan niks meer zeggen dan dank u:xD:
Echt bedankt en tot ziens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan