• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 knop aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc Stuifzand

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
Kan iemand mij helpen bij het volgende probleem:

Ik wil graag in een Excel werkblad een knop aanmaken waarbij ik een foto (Jpeg) in kan voegen. De bedoeling is dat deze foto na het verzenden ook weer uit het werkblad gehaald kan worden door de ontvanger zodat hij deze weer op kan slaan op zijn pc.

De achterliggende gedachte is dat ik één formulier wil maken waarbij tekst en foto's op één werkblad komen te staan, deze moet geprint kunnen worden op een a4 en kunnen worden veerzonden.

Uiteraard mag het ook een link naar een sjabloon zijn die ik zou kunnen gebruiken.

Ik heb een beveiligd blad toegevoegd als voorbeeld, het gaat om de knoppen foto invoegen en foto verwijderen en een vak waar de foto komt te staan.

B.v.d.

Luc Stuifzand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Avond

wil/moet je die foto ook mee uitprinten? of alleen mee verzonden worden ??
want als je in 2003 een (aantal) cellen selecteerd en dan bij invoegen -> afbeelding -> uit bestand -> dan komt die afbeelding op het werkblad en kan geprint worden en daarna door je collega apart opgeslagen worden :)
eventueel als het een grote foto is op het tweede blad met een verwijzing op het eerste ;)

De foto wil ik kunnen printen inclusief de overige gegevens in het formulier en verzenden zodat een collega de foto kan gebruiken op de webside.

Ik wil een knop op een werkblad maken, als deze knop wordt ingedrukt moet automatisch de het menu bestand invoegen opkomen.

Luc Stuifzand zei:
Ik wil een knop op een werkblad maken, als deze knop wordt ingedrukt moet automatisch de het menu bestand invoegen opkomen.
ach zo
dan heb ik het verkeerd begrepen
ik vond het al zo'n simpele oplossing :o

Justes

Justes,

Bedankt voor je zip file, dit is de helft van de bedoeling, dank je wel.
Kun je mij ook uitleggen hoe ik zo'n verzendknop kan maken?

Verder ben ik nog op zoek naar een knop in hetzelfde werkblad waarbij ik een foto in kan voegen op het werkblad, kun je mij daar ook mee helpen.

Alvast bedankt.

Luc

Luc Stuifzand zei:
Justes,

Bedankt voor je zip file, dit is de helft van de bedoeling, dank je wel.
Kun je mij ook uitleggen hoe ik zo'n verzendknop kan maken?

Verder ben ik nog op zoek naar een knop in hetzelfde werkblad waarbij ik een foto in kan voegen op het werkblad, kun je mij daar ook mee helpen.

Alvast bedankt.

Luc

Hallo Luc,

Net terug van een weekje vakantie, maar dan mijn reactie, de knop foto invoegen had je al gevonden zag ik.

Gr Justes

Bijlagen

Macro afbeelding invoegen

Justes

Ik denk dat ik de verkeerde vraagstelling heb gebruikt.
De knop foto invoegen zou ik graag willen maken zoals in het voorbeeld (template.zip) maar dit bestand is beveiligd, ik kan dus niet zien hoe dit gemaakt is.
Ik ben op zoek naar een macro waarbij ik op een autovorm kan klikken (bijvoorbeeld een fototoestel) waarbij de actie afbeelding invoegen plaatsvind.

M.vr.gr.

Luc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan