• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[excel 2003] message bij beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

panlaan

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Forum,

Weet iemand of het mogelijk is om de tekst van de standaard boodschap van excel aan te passen als een gebruiker een beveiligde cel probeert te muteren?

b.v.d.

Peter

NB zie bijlage voor de standaard message die ik bedoel

Bijlagen

• beveiligd.jpg
    beveiligd.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 100
Peter,

Waarom haal je niet het vinkje weg bij de optie: vergrendelde cellen selecteren.
Dan is je probleem toch opgelost.

@Ad Becude: Vlgs. mij wil de topic-starter alleen de standaard tekst aangepast hebben. De cellen moeten blijkbaar wél beveiligd blijven.

Ik vermoed dat de topic-starter een 'vriendelijker' of 'minder technische' tekst zou willen laten verschijnen, bijv. iets als de volgende tekst:
"Geachte gebruiker, deze cel is beveiligd en is niet bedoeld om door u aangepast te worden".

Hij vraag niet voor niets op welke manier "de tekst van de standaard boodschap van excel aan te passen"

Ik heb overigens geen antwoord op deze vraag.

Tijs.

De cellen moeten blijkbaar wél beveiligd blijven.
Ik zeg ook niet dat de beveiliging er af moet, je moet voorkomen dat je ze kunt selecteren.

Dan zal het met VBA moeten gebeuren.En de melding van Excel moet verwijderd worden, wie brand zich hier aan?
VBA is niet mijn ding

Een andere optie is de cellen beveiligen, het vinkje bij vergrendelde cellen laten staan, en er een validatie melding aanhangen. Probeer je toch iets te wijzigen, krijg je alsnog de melding van Excel.

Maar misschien heeft iemand wel een oplossing voor de TS

@Ad Becude: Sorry, ik had je oplossing verkeerd geïnterpreteerd.

Tijs.

Ik heb een uurtje gespendeerd met zoeken op internet omdat ik het wel een leuke optie vond, maar het enige wat ik kon vinden zijn de 2 door Ad Becude aangedragen oplossingen.

Gebruiken ze in Nederland niet de uitdrukking "Helaas, pindakaas" Zo ja dan is ze hier van toepassing.:(

Beste iedereen

Ik was een excel aan het maken voor gebruikers die eerst dachten dat excel net zo iets was als becel :) (geintje) om er nu voor te zorgen dat ze (in het begin) niet te veel problemen hebben werk ik met gedeeltelijk beveiligde werkbladen.
Al doende vond ik ineens de message van Excel inderdaad nogal technisch dus ik dacht ik kijk of de tekst kan wijzigen en tevens een soort help bericht van maak.

Ik heb nu even opgelost met gegevens validatie met een boodschap

Als ik wat meer tijd heb ga toch eens kijken of ik dit soort boodschappen van Excel kan aanpassen cq bewerken maar dat is dan alleen maar voor de sport

Mocht dit lukken dan kom ik er zeker op terug

Bedankt voor jullie (zoals gebruikelijk) snelle reactie

Groet

Peter

Ik was een excel aan het maken voor gebruikers die eerst dachten dat excel net zo iets was als becel :) (geintje) om er nu voor te zorgen dat ze (in het begin) niet te veel problemen hebben werk ik met gedeeltelijk beveiligde werkbladen.
Al doende vond ik ineens de message van Excel inderdaad nogal technisch dus ik dacht ik kijk of de tekst kan wijzigen en tevens een soort help bericht van maak.

Ik heb nu even opgelost met gegevens validatie met een boodschap

Als ik wat meer tijd heb ga toch eens kijken of ik dit soort boodschappen van Excel kan aanpassen cq bewerken maar dat is dan alleen maar voor de sport

Mocht dit lukken dan kom ik er zeker op terug

Bedankt voor jullie (zoals gebruikelijk) snelle reactie

Groet

Peter
IK sluit de vraag nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan