• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

juhroen89

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben een telefoonlijst aan het maken in excel alleen ik heb een probleem met de sortering. hieronder mijn opzet

kolom 1. leveranciers
kolom 2. merken
kolom 3. vertegenwoordiger per merk
kolom 4. vast nummer
kolom 5. mobiel nummer

ik wil de leveranciers op alfabetische volgorde sorteren met daarachter de daarbij horende merken en nummers maar bij het sorteren van 1 rij word alles verplaatst. en bij het blokkeren van de rijen kan ik niet meer sorteren. Dus mijn vraag is hoe kan ik die kolommen blokkeren en alsnog sorteren.

Grtz Jeroen

Hallo Juhroen

Alle kolommen selecteren en dan sorteren op de kkolom met de namen.
Als dat niet lukt zet je dan even een voorbeeld bestand neer ?

bedankt ik heb het iets anders opgelost ik zet bij iedere vertegenwoordiger de leverancier erbij dan blijven de andere kollommen georderd, Beetje vaag om uit te leggen maar het werkt

Grtz, Jeroen

Beste juhroen89,

Zorg ervoor dat de kolomnamen een andere opmaak hebben dan de rijen met gegevens. maak het vet, een punt groter enzo. Excel herkent het dan.
Ga in de tabel staan (die geen lege rijen of lege kolommen mag bevatten!) en klik op Data > Sorteren. Je ziet dan linksonder staan of Excel doorheeft dat de kolommen titels bevatten. Zo niet, vink het rondje dan zelf aan.

Wat ook wel wil helpen is op cel A2 gaan staan en dan via Venster > Titels blokkeren aanzetten.

Je kunt op maximaal drie kolommen sorteren in Excel 2003. Wil je op meer kolommen sorteren, sorteer dan eerst op die kolommen (dus 4, 5 etc.) en dan op de eerste drie kolommen.

Groeten,
Richard

Hallo Juhroen

Alle kolommen selecteren en dan sorteren op de kkolom met de namen.
Als dat niet lukt zet je dan even een voorbeeld bestand neer ?

Of de eerste header van je kolommen selecteren en dan Data -> Filter -> Autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan