• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesp1965

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Goedemorgen,
graag assistentie bij volgend probleem. Als excelbeginner weet ik nl. even niet hoe dit op te lossen, maar wellicht met jullie hulp...:P

In een werkblad heb ik 1 tab met bestelnrs. van pakketten en 1 tab met de inhoud van deze pakketten. Nu wil ik deze graag dusdanig koppelen (liefst op een nieuw tab)dat ik de inhoud van een pakket krijg te zien op het moment dat iemand een pakketnummer besteld + het aantal dat ik nodig heb. De inhoud is variabel, dus de ene x 3 artikelen , de andere keer 4 of 5

Als voorbeeld, iemand besteld 1 of meerde keren pakket A, dan wil ik dus op het nieuwe tab zien welke en hoe vaak ik de losse onderdelen moet pakken om het aantal pakketten A samen te stellen.
Hoop dat het idee een beetje duidelijk is zo?

Iemand suggesties? Alvast bedankt.

Tip: plaats een voorbeeld (excel)bestand.

Dag Alexcel

Sorry, ik kan de info niet vrijgeven maar heb even een soortgelijke sheet gemaakt. Hoop dat dit voldoende is.

Bijlagen

Niemand vraagt je vertrouwelijke gegevens te plaatsen, het gaat om een representatief voorbeeld. Anders moeten we gokken, en dat werkt meestal niet zo goed.

T.a.v. dat laatste: zou je in tabblad "te verwerken" nog (handmatig) aan willen geven wat hier moet komen te staan? Dan kunnen we daarna de formules maken.

Snap ik :o

Wat ik in mijn hoofd heb is moeilijker op papier te zetten dan gedacht.

Zoals ik bij mijn vraag al aangaf met "nieuw tab"is de bedoeling dat op tabblad "te verwerken" dan het resultaat komt.

Het mooiste zou zijn dat als ik in kolom A van het tabblad pakketnummers een aantal in geef dat deze automatisch de aantallen zou aanpassen van de los te leveren artikelen op tab te verwerken
Ik heb in de bijlage even een idee gemaakt wat het resultaat zou moeten worden in tab te verwerken.

Bijlagen

Snap je het nut van een voorbeeld? Wat jij in hoofd hebt kan ik niet raden....

Enkele zaken:
- Is artikel 1 van pakket B iets anders dan artikel 1 van pakket A? Dit aangezien er verschillende bestelnummers zijn, en je in tabblad "te verwerken" met artikel 1 t/m 9 werkt.
- De opzet komt op mij nogal omslachtig over. Mag ik een verbetervoorstel doen? Ik neem dat het niet bij 3 pakketten blijft in jouw sheet.
- Mag het eventueel ook 1 sheet worden? Of moet er perse 1 sheet zijn met bestelnummers en 1 met de samenstelling van een pakket.

Haha ja precies,

Het lijkt omslachtig omschreven inderdaad. Hoe de uiteindelijke vorm wordt maakt niet zoveel uit, ik heb even aangegeven wat ik heb aan tabbladen.
In principe moet dit de volgorde worden;

Klant besteld pakketnummer. Dan heb ik dus aantal/pakketnr/ pakketomschrijving.
Intern heb ik nodig de uitsplitsing van het pakket, dus een overzicht van de totaal te leveren subartikelen en daar gaat het mij dus om.

Als dat op 1 excelsheet te bereiken is mag dat zeker, geen enkel probleem.

Haha ja precies,

Het lijkt omslachtig omschreven inderdaad. Hoe de uiteindelijke vorm wordt maakt niet zoveel uit, ik heb even aangegeven wat ik heb aan tabbladen.
In principe moet dit de volgorde worden;

Klant besteld pakketnummer. Dan heb ik dus aantal/pakketnr/ pakketomschrijving.
Intern heb ik nodig de uitsplitsing van het pakket, dus een overzicht van de totaal te leveren subartikelen en daar gaat het mij dus om.

Als dat op 1 excelsheet te bereiken is mag dat zeker, geen enkel probleem.

Overigens heb je gelijk het wordt een grotere tabel, maar het kan ook voorkomen dat 1 artikel uit pakket c ook in pakket a voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan