• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel 2007] 2 y assen in een staafdiagram

• Onderwerp starter Onderwerp starter TUM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TUM

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Beste lezers,

ik ben al enige tijd aan het zoeken naar de oplossing op deze vraag:
Hoe krijg ik 2 y assen (of x, wil deze nog wel eens door elkaar halen) in één staafdiagram?
Ik heb nu namelijk het volgende:

Zoals je ziet, worden de aantallen van leveranciers totaal niet zichtbaar door het grote verschil in de schaalverdeling. Nu weet ik dat je doormiddel van 'gegevensreeks opmaken' en dan te kiezen voor secundaire as, je een 2e as toevoegd, zie alhier:

Echter worden de twee gegevensreeksen nu in één staaf geplaatst!!! :(
Hoe krijg ik deze weer gewoon naast elkaar, alleen dan wel met behoud van de 2e as ofcourse! ;)

Wie o wie helpt mij uit deze microsoft frustratie :p

Hoi Tum,

De eerste oplossing die bij mij naar voren kwam is twee grafieken over elkaar met een ondoorzichtige kleur.

Jeroen

Thnx voor de reacties!

@ jeroen: Opzich goed bedacht maar dan krijg je dat de reeksen achter elkaar verdwijnen.
@ jalivanes: Dat is dus precies níet wat ik zocht want zover was ik al, dan krijg je dus wat ik hierboven ook al heb beschreven, de twee reeksen achter elkaar ipv onder elkaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan