• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 een macro in een afbeelding stoppen, Advanced Filter en data verwijderaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

stageloper

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Dag allemaal,

Ik ben een goede amateur betreft excel gebruik en ben nu al 2 dagen aan het stoeien met de macro's. Ik record ze en verbind ze aan een afbeelding. so far, so good...

Echter ik heb een kleine database met het sleutelbeheer. Hierin wil ik voor het gemak kijken of het mogelijk is om hier via een advanced filter op de 2de tab data eruit te plukken geselecteerd op een criteria.

In de bijlage een kleine opzet hoe de bedoeling is. echter ik krijg het niet voor elkaar via het recorden van de acties en dan het opnieuw afspelen ervan.

nu krijg ik ook een foutmelding wanneer ik de macro onder de naam Filter probeer optenemen. die kan volgens mij verder genegeerd worden want daarna doet de recorder het wel.

Ik begin op het 2de tabblad en open daar de advanced filter. fink de 2de optie aan het kopieren naar aparte locatie

Selecteer op de Totaal lijst tad sel A1 -> Ctrl + shirt en dan pijl beneden, pijl rechts om de data te selecteren.

Selecteer op het 2de tabblad de criteria

Selecteer sel A15 op het 2de tab als output sectie.

Wanneer ik de recording stop heeft het filter wel gewerkt, echter wanneer ik de criteria verander doet die het niet meer.

Is er een manier hoe dit wel mogelijk is zodat er uit de totale lijst sleutels,functies e.d. als criteria genoemd kunnen worden en het filter wel blijft werken?

Ook kijk ik of ik het filter weer kan later verdwijnen (door middel van cel A15 selecteren, CTRL + shift, pijl rechts,onder. rechtermuis celeigenschappen, rand verwijderen en opvulling verwijderen -> OK. en dan nog delete geselecteerde data.

past dit ook in een macro die te recorden valt? of zou ik echt moeten leren om MVB te gaan gebruiken?

Hartelijk dank voor alleen al het kijken naar mijn probleem

Bekijk bijlage opzet.xlsx

Code:
Sub FilterMacro()
Range("A15:K" & Rows.Count).Clear
 Sheets("Totaal lijst").Range("A1:K16").AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("A6:K7"), Range("A15:K15"), False
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio bedankt voor de reactie!

De macro draait als een tierelier:D
Hij pakt de criteria goed en bij nieuwe input verwijdert hij het oude filter.

Had ik nog een vraag of het zoeken via de criteria specifieker kan, of moet ik dan op een andere manier criteria opstellen.

Als ik bijvoorbeeld alle medewerkers wienst achternaam met de B beginnen of met de W. nu pakt hij alleen de hele criteria wanneer je de gehele naam intypt.

Is er een manier waarop je bij achternaam de 'W' (hoofdletter) in zou toetsen en dan alle medewerkers wienst achternaam met de W begint ervoor kan krijgen?

De macro ziet er zo simpel en klein uit, maar zelfs nu ik hem zie zou ik niet weten hoe je zoiets zou moeten recorden! hartelijk dank daarvoor nog/alvast!

(toevoeging)

Het lag aan mij, ik had een aanpassing gedaan in de totaal tabel in de 'titel' van de achternaam. hierdoor pakte het filter hem niet omdat deze nog niet aangepast was.

HIJ doet het compleet! Hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan