• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 een macro in een afbeelding stoppen, Advanced Filter en data verwijderaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

stageloper

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Dag allemaal,

Ik ben een goede amateur betreft excel gebruik en ben nu al 2 dagen aan het stoeien met de macro's. Ik record ze en verbind ze aan een afbeelding. so far, so good...

Echter ik heb een kleine database met het sleutelbeheer. Hierin wil ik voor het gemak kijken of het mogelijk is om hier via een advanced filter op de 2de tab data eruit te plukken geselecteerd op een criteria.

In de bijlage een kleine opzet hoe de bedoeling is. echter ik krijg het niet voor elkaar via het recorden van de acties en dan het opnieuw afspelen ervan.

nu krijg ik ook een foutmelding wanneer ik de macro onder de naam Filter probeer optenemen. die kan volgens mij verder genegeerd worden want daarna doet de recorder het wel.

Ik begin op het 2de tabblad en open daar de advanced filter. fink de 2de optie aan het kopieren naar aparte locatie

Selecteer op de Totaal lijst tad sel A1 -> Ctrl + shirt en dan pijl beneden, pijl rechts om de data te selecteren.

Selecteer op het 2de tabblad de criteria

Selecteer sel A15 op het 2de tab als output sectie.

Wanneer ik de recording stop heeft het filter wel gewerkt, echter wanneer ik de criteria verander doet die het niet meer.

Is er een manier hoe dit wel mogelijk is zodat er uit de totale lijst sleutels,functies e.d. als criteria genoemd kunnen worden en het filter wel blijft werken?