• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 Formulier openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Ik heb een formulier in VBA gemaakt maar hoe kan ik deze oproepen vanuit een werkblad?
Op het forum staan wel verwijzigingen via de office knop > opties voor excel > aanpassen > alle opdrachten > formulieren

ik heb deze aan de snelstart menu gekoppeld maar ik kan dan geen formulier selecteren wat ik wil starten.

Alvast bedankt voor de aandacht :thumb:

Ik veronderstel dat je zelf een formulier hebt gemaakt.
Dan is de standaardnaam Userform1.
Dit kun je oproepen via een knop met de code

Userform1.Show

En om te verbergen

Unload Me

Cobbe

Cobbe bedankt dit is inderdaad al een stap vooruit. Ben een tijd niet meer met Excel VBA aan de slag geweest en werkt net wat anders.

Maar waar in 2007 maak ik die knop aan? Ik heb gezocht via het topic "Waar staat wat in Excel 2007".. maar ik weet niet eens meer waar het voorheen stond....
:rolleyes:

Via Tab Ontwikkelaars en dan kiezen voor Invoegen.
Daar kun je kiezen voor formulierknop of een knop uit de Werkset Besturingselementen.

Cobbe

Indien tab ontwikkelaars niet zichtbaar is:
Via de Officeknop en dan kiezen voor Opties voor Excel.
Het 3de item aanvinken.

(ook afkomstig van Cobbe maar dan van een andere post) :)

Maar ik ben er nog steeds niet uit. Voorheen in 2003 kon je een knop aanmaken en die plaatsen op de menubalk in Excel. Ik wil een knop ergens op een ribbon plaatsen waarmee ik een formulier kan openen. Het is me nog steeds niet gelukt, hoewel ik al veel van je geleerd heb (hulde hulde en een dikke :thumb: )

In Versie2007 gaat dat ook.
Rechtsklikken in het tabje(start) naast de Officeknop,
dan lint snelle toegang aanpassen
Dan opent zich een tab -aanpassen.
Kiezen voor Macro's en zoeken naar de naam van uw macro en Toevoegen.

Succes, Cobbe

Bedankt het is gelukt!
Ik had ook nog de fout gemaakt dat ik het formulier als lokaal formulier had aangemaakt ipv in personal.xlsx
Via een macro was het dan niet mogelijk om dan het formulier te openen.
Nogmaals bedankt voor de hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan