• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2007 getal naar pesentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo,

als ik in excel 07 - een getal plaats bijvoorbeeld 26 en ik wil dit omzetten naar procenten komt er 2600% te staan.

hoe krijg ik het zo dat 26 omgezet word naar 26%

groet AD

Als je 0,26 invoerd dan zet hij wel 26%
Ik vind idt ook vervelend / raar

hallo,

dit snap ik wel
0,26 = 26%

maar het gaat er om dat je een reeks getallen hebt staan die je om moet zetten naar procenten.

is daar - zonder een formule niks dat het dan gewoon neerzet van 26 naar 26%

wie weet het antwoord.

Eerst de cellen omzetten naar percentage en dan pas de getallen invoeren?

Als je eerst de getallen invoert en je zet dan pas om naar percentage dan werkt dat niet at ook blijkt uit de beschrijving die er bij staat: "Percentage formats multiply the cell value by 100 and displays the result with a percent symbol" (Engelse office dus de nederlandse zin weet ik zo niet maar die zal er wel veel op lijken).

Oftewel als je al getallen hebt staan en je zet die cellen daarna om zul je er nog een extra formule op los moeten laten wil je van 26 naar 26% gaan ipv 2600%

Je kunt alle cellen toch delen door 100 en hierna alles op procenten zetten.
Tik in een lege cel 100 >> enter. selecteer de cel >> kopieren. Selecteer alle cellen die je door 100 wilt delen >> R.M. knop >> plakken speciaal >> waarden en bij bewerken: Delen >> OK. Nu zijn alle cellen gedeelt door 100. Zet nu alle cellen op procenten. Haal de cel met 100 leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan