• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007: limiet op lengte van resultaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb al zitten Googlen, maar ik geraak er niet uit.

Stel dat je een formule hebt in Excel die op zich vrij kort is, maar die wel een (in aantal tekens) heel lang resultaat heeft (bv. een cumulatieve formule). Zit er een beperking op de lengte van dit resultaat, en zo ja, hoe lang is die?

Volgens mij niet.

Ik heb al wel ellenlange formules gemaakt met idem dito resultaten, maar ben nu wel nieuwsgierig geworden naar je bestand.

Dat is er niet, het is een theoretische vraag :)

Maar stel dat je in A1 en A2 een naam zet, en in A3 zet je CONCATENATE(A1:A2), en A3 trek je door. Dat is een relatief korte formule, maar als je die heel lang doortrekt, zal het resultaat op de duur heel lang zijn. Ik vroeg me af of daar een beperking op zit.

UPDATE: even een testbestandje gemaakt, door precies te doen wat ik hierboven voorstel, en dan met een formule de lengte van het resultaat te tellen.

In Excel 2013 geeft hij vanaf een bepaalde rij enkel nog 32767 als lengte, dus dat is het totaal waarop hij afknipt.

Dat ik daar niet eerder opkwam ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan