• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007, negatieve getallen voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ConnyBonarius

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Goedemiddag,

In een spreadsheet ben ik bezig met prijzen. Indien de uitkomst een negatief bedrag bedrag is (dus onder 0) mag dat bedrag niet meegenomen worden in het totaal van die kolom. Dus optellen mag wel maar aftrekken van negatieve getallen niet. Bijvoorkeur wil ik instellen per cel dat negatieve waarden op 0 geplaatst worden.

Bij celopmaak (rechtermuisknop) vindt ik wel iets over negatieve getallen. Maar dan kan ik slechts kiezen uit 4 opties waar ik niets mee kan.

Wie weet een efficiente en effectieve wijze hiervoor?

Dank alvast!

Conny.

Misschien met
Code:
SOM.ALS(........

Cobbe

Hmmmm... je doet iets met prijzen? Dan kan je toch nooit onder de nul komen? Of je moet met credits bezig zijn natuurljk, maar dan is het toch terecht dat er een negatieve waarde komt?

Maar goed, de functie MAX helpt je om een ondergrens in te stellen. Bijvoorbeeld in cel C1 deze formule...
Code:
=MAX(A1-B1;0)
...en ga dan maar spelen met waardes in cel A1 en B1...

Groet, Leo

Hartelijk dank. Met Max en wat er op volgt kom ik waar ik wezen wil. :d.

HelpMij helpt!

Goed weekend.

Conny.

graag gedaan... Zet je 'm nog ff op opgelost? Dank.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan