• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits1969

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Als we bij mij op het werk een Excel 2007 bestand maken en dat door een andere gebruiker op ons netwerk laten open, dan kan deze hem niet printen. Het gekke is, dat dit alleen met Excel gebeurt.
Dus de maker van het bestand kan dat printen, maar een collega met de zelfde rechten kan het niet printen.
Wie heeft er een suggestie om dit op te lossen?

Wat bedoel je met kan niet printen?
Op welke stap gaat het mis?

Ron

Het lijkt er op dat de eigenaar van het document alleen het document kan printen. Daarmee hou ik de vraag hoe ik het kan oplossen.

Laatst bewerkt:
Hebbes... Na nog wat nader speurwerk, heb ik de oplossing zelf gevonden.
Wij printen met een code. D.w.z. als je geprint hebt, moet je hem ophalen op de printer. Maar je moet dan eerst je code ingeven, dan komen de printjes er uit. Die code wordt in de printerdriver bewaard.
Excel lijkt de driver in het bestand op te nemen. Dus als je print, dan gebruikt hij de opgenomen driver. Daar zit dus de code van de maker in. Als je de maker niet bent, moet je daar je eigen naam en code ingeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan