• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007: Staffelprijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bateau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Hallo,

Ik ben opzoek naar een formule die voor in een verkoopprijslijst de verkoopprijs automatisch kan bereken uitgaande van drie verschillende gedefinieerde inkoop waardes en met verschillende marge percentages per gedefenieerde inkoopwaarde. Alle inkoopprijzen staan bv in kolom A.

Voorbeeld:
Inkoopprijzen kleiner of gelijk aan (≤) € 200.- +/+ 4% marge, of inkoopprijzen tussen groter of gelijk aan € 200,01 en kleiner of gelijk aan (≤) € 350.- +/+ 3.5% marge of inkoopprijzen groter dan (>) € 350.- +/+ 3% marge.

Bijvoorbeeld een inkoopprijs is € 252.- dan komt de verkoopprijs automatisch op € 261.14, maar als inkoopprijs € 375.- is wordt de verkoopprijs automatisch € 386.60

Er hoeft geen rekening met BTW gehouden te worden, om het misschien te vereenvoudigen.

Heeft hier iemand een formule voor....

Groet,
Patrick

Code:
=ALS(A1<=200;A1*1,04;ALS(A1<=350;A1*1,035;A1*1,03))

Kom bij 375 alleen aan de 386.25 en 3.5% bij 252 is 260.82 dus hoe aan jouw getallen te komen is nu niet duidelijk.

Niels

Laatst bewerkt:
Indien dit het exacte voorbeeld is, kan het met een geneste IF (ALS in nederlandse excel). Hier is echter een limiet aan bij complexere voorbeelden.

=ALS(A1>350;A1*1,03;ALS(A1>200;A1*1,035;A1*1,04))

Ik zou dit opgelost hebben met het vertikaal opzoeken in een tabel.

Daar wordt het werkblad flexibel van (vind ik).

Nu je geen voorbeeld hebt bijgevoegd, kan ik het niet in je bestand laten zien.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Top, bedankt voor jullie snelle reacties, ik ben eruit, het is precies de formule die ik zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan