• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007: toolbar snelle toegang: eigen button toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clararthur

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hoi,

Ik zou in Exel 2007 graag 8 knoppen bijmaken in de werkbalk snelle toegang, en daar een macro aan toewijzen.

Geen probleem, behalve de keuze van het symbool voor de knop. Ik had graag een knop 'met tekst' gemaakt om iets meer duidelijk mijn 8 knoppen weer te geven.
is het dus mogelijk om een zelfgemaakte knop als symbool in deze werkbalk te zetten?

En weet er iemand hoe je een knop bijmaakt in het menu 'invoegtoepassingen'? Kan je daar een gepersonaliseerde knop gebruiken?

Bedankt,
Greetz

Ik ben door deze link inderdaad al een heel pak verder.

Ik heb al een Tab met buttons kunnen aanmaken, maar de macro waarnaar verwezen wordt, wordt niet uitgevoerd. Als ik in de visual basic editor de macro uitvoer, geen probleem. Maar als ik op de (zelfgemaakte)button klik, krijg ik volgende foutmelding: "Onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschapstoewijzing".

Maak ik een fout in de UI-editor?
<ribbon>
<tabs>
<tab id="MyCustomTab" label="Mijn TAB" insertAfterMso="TabHome">
<group id="customGroup1" label="Ritverslagen">
<button id="customButton1" label="TXA" size="large" onAction="MacroTXA" imageMso="ActiveXButton" />

</group>
</tab>
</tabs>
</ribbon>

Helaas Clararthur, ik ken de site wel maar beschik zelf niet over 2007. Dus zal iemand anders hier moeten inspringen. Nog veel suc6.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan