• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007, Voorwaarde gebruiken met een tekst ipv getal (ALS functie?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanderhuighe

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hallo, ik zit met het volgende probleem. In excel 2007 wil ik het volgende maken:

- een functie die een getal alleen weergeeft op basis van twee voorwaarden
- deze voorwaarden zijn in tekstvorm (Ja of Nee)
- De voorwaarden zijn gebaseerd op een dropdownbox
- Als er dus in het vak A1 'Ja' ingevuld is en bij A2 ook 'ja' dan wordt de er €49,95 ingevoerd
- Als er in vak A1 'ja' is ingevuld maar bij A2 'nee' dan wordt er €39,95 ingevuld
- Als er twee keer 'nee'wordt ingevuld dan staat er €0,-

Ik ben helaas niet thuis in het maken van formules op basis van tekst, alleen de ALS functie is bekend bij mij. Maar zover ik weet is deze alleen gebaseerd op getallen. Maar misschien dat er hier een variant op gemaakt kan worden?

Alvast bedankt!

Groet,

Sander

Als je ipv een getal een tekst gebruikt zet je de tekst in de formule gewoon tussen aanhalingstekens
"JA"
Code:
=ALS(A1="JA";"JA";"NEE")

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo Sander,

Ik zou met verticaal zoeken jouw waarden in een tabel zetten die hij dan ophaalt nadat je een keuze hebt gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo bekend met verticaal zoeken, maar ik ben het idd tegengekomen op het internet. Hoe kan dat me precies verder helpen?

Ja ik ben eruit! Met twee extra kolommen heb ik een tussenstap gemaakt voor de ALS functie! Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan