• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 : waarde met pijl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakiko

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Beste allesweters,

Ik heb een excelblad bij MS van de site gehaald. Daar zie ik een functionaltiteit waarvan ik niet weet hoe ze dat gedaan hebben.

Wellicht weet iemand van jullie dit hoe je dat instelt.

Het gaat als volgt.

Cel 1......Cel 2........Cel 5
200.........100.........↑ 100.....(200-100 = 100) het pijltje geeft aan positief
200.........200........→ 000.....(200-200 = 000) het pijltje geeft aan gelijk
200.........300.........↓-100.....(200-300 = -100) het pijltje geeft aan negatief

Het gaat hem dus om de pijltjes voorafgaande van het resultaat

Ik heb al bij de eigenschappen van de cel gekeken en ook bij de eigenschappen van
het getal. Deze staat op "aangepast" als ik dit net zo instel als in de scheet van MS dan krijg ik niet zelfde als hierboven omschreven.

Alvast bedankt.

Pakiko

Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de voorwaardelijke opmaak binnen excel. Deze kan je vinden op het tabblad "Start" en vervolgens het blokje "stijlen" en vervolgens "voorwaardelijke opmaak" ( Engels: "Conditional format" ). Als je hier op klikt dan zie je helemaal onderaan "Regels beheren" hier kan je alle regels in dit werkblad zien.

Pakiko,

Leg dan nog even uit hoe en wat.
Is altijd leuk voor de gene die je helpen en eventueel voor later gebruik.

Hallo Superzeeuw,

Er valt niets meer uit te leggen na de beschrijving van M@rcel. Het ging om een voorwaardelijke verwijzing. Ik ken deze functie wel echter alleen in Office 2003 en daar zitten dit soort "high Tech" dingen niet in. Kortom ik kon niet vinden waarom die tekens toegevoegd werden. Zie dus voor de feedback de oplossing van M@rcel :thumb:

Het ging om een sheet van MIcrosoft waar dit in stond.
Deze is te vinden op : http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/TC102905521043.aspx?CategoryID=CT101172321043

Grz.

Pakiko

Pakiko,

Uit jouw antwoord bleek niet dat Marcel je op de goede weg had geholpen.

Maar nog bedankt voor het plaatsen van de informatie.

Wil je de vraag nog op opgelost zetten als je dit nog niet hebt gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan