• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007/xp i.c.m. dbf bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik4321

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Berichten
1
Beste mede forumgebruikers,
tot voor kort had ik Microsoft Office XP. Met deze versie opende ik altijd dbf bestanden vanuit Rabobank telebankieren Extra (een programma van de Rabobank voor telebankieren) dit werkte altijd goed. Maar nu ik Microsoft Office 2007 heb, maakt Excel fouten in de datum.
Bij de eerste paar geimporteerde records zet hij ######## als datum neer. De andere records plaats hij de datum als 20080602 en bij de laatste zet hij de datum neer als 06-02-2008 (2 juni 2008). Terwijl in de vorige versie van Excel hij het gewoon neerzette als 02-06-2008.

Het importbestand is hetzelfde gebleven dus het zou nog steeds goed moeten gaan lijkt mij. Om het toch zeker te weten heb ik het via een andere computer nog geprobeerd en het werkt inderdaad goed in Office XP.
Voor de zekerheid heb ik het ook geprobeerd met een .csv bestand. Dit werkt ook niet correct. De datum wordt ook dan niet juist weergegeven.

Hopelijk kunnen jullie mij een oplossing hiervoor aandragen.
Alvast bedankt.


met vriendelijke groet,


Erik
 
Ben je al eens bij Rabobank zelf te rade gegaan? Dus met de vraag of hun applicatie Excel 2007 ondersteunt. Misschien staat er iets over op hun website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan