• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2007 zeer traag met vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
hallo ik heb het volgende probleem
ik heb op mijn laptop een excel sheet gemaakt maar telkens als ik iets in een cel invul duurt het 5 seconden voor ik weer verder kan.
het openen van excel op zich duurt ook vrij lang (10 sec.)
ik snap niet waar dit aan ligt ik heb het zelfde schema naar mijn xp desktop gezet en daar kan ik gewoon lekker doorwerken zonder te hoeven wachten.
het probleem zit hem volgens mij in de laptop.
het is een acer aspire 5715z intel pentium dual core processor t2390 1,86ghz 3gb geheugen met een legale vista versie en office 2007 versie laptop is nu een half jaar oud.

wie weet raad?

alvast bedankt voor uw moeite

Beste gdus ;)

Klik eens op de Officeknop en ga dan naar Opties voor Excel, dan op Informatiebronnen klikken en dan klikken op Diagnose uitvoeren bij Microsoft Office Diagnotische gegevens uitvoeren.

Dit is hetzelfde als vroeger voor Analyse en Herstel

Groetjes Danny. :thumb:

Je zou ook een kunnen kijken welke andere processen in running zijn ( processor gebruik ,fysiek geheugen ) , soms kan een virus scanner ook voor deze vertragingen zorgen , staat de tweede processors ingeschakeld enz. de 3gb aan geheugen is vereist voor een vista versie , hoe zijn de prestatie instellingen op de laptop ingesteld . wat is de windows prestatie index op de beide cpu's .

Laatst bewerkt:
beste danny
ik had deze button al een keer aangeklikt maar de diagnose uitvoeren gaat niet, ik krijg dan een melding dat ik niet over de juiste machtigingen beschik om deze handeling uit te voeren.
ik ben wel als adm. ingelogt ?????
vista blijft voor mij een raadsel

Beste gdus ;)

Probeer dan eens de machtigingen op te heffen bij gebruikersaccounts en probeer het dan eens uit te voeren.

hoe doe ik dit

helpt niet
tenminste als ik het goed heb gedaan
start-configuratiescherm-gebruikersaccounts-gebruikersaccountbeheer inuitschakelen- vinkje verwijderen bij UAC en opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
bedankt trucker ik had het net via google gevonden

maar het helpt niets

Door wie is office 2007 geinstalleerd ? er bestaan nog middelen om je te machtigen via de verkenner daar microsoft office zoeken dan een rechtermuisklik dat je bij de eigenschappen komt , als je dan het nieuwe venstertje krijgt klik je op beveiliging en daar kan je via bewerken en nog wat klik's je machtigen , maar wees daar heel voorzichtig mee als je het niet snapt .

Beste gdus ;)

Opnieuw Excel installeren

ga nu excel opnieuw installeren.....

hopen dat 't werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan