• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Op m'n werk heb ik 13 behoorlijk grote log file (tussen de 150 en 350 MB).
Duidelijk dat ik deze niet in Excel 2003 met 'maar' circa 64.000 rijen kon gaan inlezen.
Dus één bestand gezipt, geknipt en met diverse mails naar huis gemailt en daar weer aan elkaar geplakt en in Excel 2007 geopend.

:evil: Blijkt ook Excel 2007 een limiet te hebben! 1.048576 rijen om precies te zijn.
Iemand een idee hoe ik m'n bron bestand (gewoon een .txt bestand) kan delen om het zo in twee delen in te kunnen lezen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

txt-bestand openen in een teksverwerker.
Helft v.d. tekst selecteren, kopiëren en plakken in een werkblad (tabblad)
Andere helft v.d. tekst selecteren, kopiëren en plakken in een tweede werkblad (tabblad) ......

Laatst bewerkt:
Ommeren, bedankt voor je reactie, was hier ook al mee bezig, maar Wordpad loopt telkens vast als ik de helft van zo'n groot bestand probeer weg te gooien. (Notepad en Word lopen al vast bij het openen...)

Ik ga selecteren en plakken nog even proberen, misschien gaat dat beter.

Het zou handiger zijn als ik de .txt file kan laten afbreken op bv 75 KB, en dan de losse delen later weer samenvoeg.

N.b ik vind dat Excel plezierig snel blijft werken met zelfs alle rijen en circa 10 kolommen gevuld.

Laatst bewerkt:
Wigi, ik ga het huis even na kijken. Ziet er interessant uit, mogelijk aan te passen voor 2007 dat zou nog handiger zijn want tig+ tabbladen is nog ook niet echt handig.

Ik heb wel een gratis file splitter gevonden, hiermee kan ik brokken van 20 MB maken, met wat knippen en plakken en de logging verdelen over jaren en kwartalen moet ik een heel eind komen.
Voor wie interesse heeft.
http://www.spadixbd.com/freetools/?referrer=JSplitFreeUser

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan