• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

medion01

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
hallo Lezer,

ik wil in excel2007 autoherstel inschakelen met een frequentie van 1 minuut.
ik heb ook iets gelezen over automatisch opslaan.

mijn vraag; hoe kan i het instellen en hoe kan ik controleren of ik het goed heb ingesteld.

alvast bedankt voor de reactie

Medion01

Ga naar de office knop (helemaal links boven grote ronde knop met logo office) en klik hierop.
Ga naar de onderste deel van het scherm en klik op opties voor Excel.
Kies voor opslaan (vierde knop van boven in het menu) en vink autoherstel functie aan.
Hier kan je ook het aantal minuten instellen dat het autoherstel wordt uitgevoerd.
Iedere minuut wordt je bestand nu opgeslagen, waar kun je ook hier instellen.
Je kunt ieder moment in je verkenner naar het bestand toegaan om te kijken op welke tijd het
bestand voor het laatst is opgeslagen.

Veel Succes.

hallo Elsendoorn2134
heb alles ingesteld zoals u schrijft. autoherstel iedere minuut.
bestandslocatie: is bij mij de D partitie
herstelbestand wordt in een aparte map op D opgeslagen.
heb vervolgens een testbestandje gemaakt; dit opgeslagen en na enkele minuten iets gewijzigd en dit NIET opgeslagen.
wanneer ik met verkenner na enkele minuten kijk op de D staat de tijd nog steeds op de eerst opgeslagen tijd.
Weet niet wat ik nu verkeerd doe.

gaarne uw hulp

medion01

Autorecovery werkt alleen als excel op niet normale wijze wordt afgesloten.
Dus bv na een stroomstoring of via taakbeheer excel sluiten.

Medion01

Kijk voor heb gebruik van de autoherstelfunctie in http://support.microsoft.com/kb/289273/nl.
Hierin staat ook onder welke omstandigheden autoherstel wordt opgeslagen.
@Popipipo, Autorehetstel kan alleen werken als het bestand opgeslagen is op het moment dat excel op een niet normale
wijze wordt afgesloten. Het heeft geen zin om na een stroomstoring het bestand op te slaan, dan is het al te laat.

Veel Succes.

Het heeft geen zin om na een stroomstoring het bestand op te slaan, dan is het al te laat.
Dat zeg ik (bedoel) ook niet
De 'stroomstoring' en 'taakbeheer' waren opsommingen van niet normale manieren van afsluiten.

We bedoelen beide dus hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan