• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL 2010 Calendar besturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

ucornelius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Beste forumleden

Hoe kan ik in EXCEL 2010 op mijn werkblad het ActiveX kalender besturingselement invoegen(Ontwikkelaars/Invoegen/meer besturingselementen....)?

Groeten
Cornelius

ik bedoel niet het kalenderbesturingselement op een Form in vba maar wel het besturingselement in een excel-rekenblad

Cornelius

Bedoel je dit?

Bijlagen

• kalender.JPG
    kalender.JPG
    81,2 KB · Weergaven: 211
Die calendar control zat in MSCOMCTL.OCX

Hebben onze berichten elkaar gekruist? Of geef je hiermee aan dat het erin zat en dat het er nu niet meer in zit? In het laatste geval kan ik natuurlijk mijn MSCOMCTL.OCX opsnorren en deze even beschikbaar stellen.

TS heeft het over Office 2010 en daar zit 'ie inderdaad niet meer in. Die OCX is wel los te downloaden. Daarna plaatsen in %windir%\SysWow64 bij 64-bit Windows en in %windir%\System32 bij 32-bit Windows. Daarna registreren met regsvr32. Uiteraard werkt het dan alleen op een systeem waar dit gedaan is.

Dank voor je antwoord.

Ik kan ook wel begrijpen dat het er niet meer instaat. Om datums snel in te voeren is het rechter gedeelte van een toetsenbord uitgevonden:-)

Laten we het maar aan de TS overlaten of er nog verdere reacties nodig zijn.

Er zijn meer mogelijkheden maar daar heb ik al naar verwezen.

De uitvoer can c:\>regsvr32 "c:\windows\system32\mscomctl.ocx" geeft volgende foutboodschap:
c:\windows\system32\mscomctl.ocx is geladen maar de aanroep naar dllregisterserver is mislukt met foutcode 0x80004005.
mscomctl.ocx staat wel op c:\windows\system32

Ps Bedankt voor jullie reacties
Cornelius

Of de kalender wel of niet in Office aanwezig is, hangt af van de versie van Office waarmee je werkt. En dan bedoel ik niet Office 2007, 2010, of 2013, maar het soort Office BINNEN Office 2007, 2010, of 2013. In versies met alleen Word, Excel, PowerPoint en OneNote bv, is die kalender standaard niet aanwezig. In de versies waar Acces in zit, wél. Indien niet aanwezig kun je wel een kalender toevoegen. Op deze webpagina:
http://stackoverflow.com/questions/12778567/how-to-get-excel-popup-calendar
staat in het laatste bericht onderaan een downloadlink en aanwijzingen over het installeren. Eén opmerking daarbij: er staat dat je de ocx-file moet plaatsen in "C:\Windows\system32" , dat is voor 32-bitssystemen. Voor 64-bitssystemen moet die file geplaatst moet worden in "C:\windows\sysWOW64" . In het laatste geval moet je uiteraard ook de opdracht die je in het Dos-venster geeft, dienovereenkomstig aanpassen.
Dit soort kalendervraag is al eerder aan de orde geweest, als je op het woord kalender had gezocht, had je die berichten wel gevonden. Op 5 september bv. gaf ik een zelfde soort antwoord in bericht #8 van dit topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ropdown-menu-in-excel-2013?highlight=kalender

Laatst bewerkt:
De uitvoer can c:\>regsvr32 "c:\windows\system32\mscomctl.ocx" geeft volgende foutboodschap:
c:\windows\system32\mscomctl.ocx is geladen maar de aanroep naar dllregisterserver is mislukt met foutcode 0x80004005.
mscomctl.ocx staat wel op c:\windows\system32

Ps Bedankt voor jullie reacties
Cornelius

Dat commando moet je uitvoeren in Elevated Admin mode.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan