• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 haald punten weg bij meer dan 2 decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerrie

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Beste,

Als ik in excel een getal intype of kopieer met meer dan 2 decimalen dan haald excel deze weg.

123.12 geeft hij goed weer als 123.12
123.123456 geeft hij weer als 123.123.456
dus met een punt tussen de duizendtallen, maar nu komt het als je op het getal gaat staan. staat er in de balk bovenin 123123456 dus is de punt weggehaald.

nu heb ik door bij landinstellingen het voor elkaar gekregen dat als ik het getal invul dat excel van de punt een komma maakt.

Maar als ik de getallen plak vanuit een rekenprogramma, dan haald hij alsnog de punt weg.

Ook als ik het eerst naar notepad kopieer en dan vanuit notepad in excel kopieer.

excel 2007 doet dit wel goed, deze maakt er dan een , van.

lang verhaal maar ik weet het ook niet korter uit te leggen graag een oplossing hiervoor. alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
kerrie,

Heb je al gekeken bij Opties voor Excel / Geavanceerd / Optie voor bewerken.
Dan bij Scheidings tekens van systeem gebruiken een vinkje plaatsen

Zo staat het bij mij in Excel 2007

Hallo EA,

Dit heb ik geprobeerd, maar werkt niet. excel 2010 is geinstalleerd op windows xp machines. mogelijk dat dit nog iets uit maakt.
Excel 2007 doet het overigens wel goed.

Nog steeds ben ik op zoek naar een oplossing voor deze vraag. M$ wil niet helpen omdat het meer dan 90 dagen geleden is dat de licentie is geactiveerd

Pas de opties aan, zie bijlage. Dus of in XP of in Excel, afhankelijk van het vinkje dat je verwijdert of laat staan.

Bijlagen

• Opties voor Excel 11-7-2011 132651.jpg
    Opties voor Excel 11-7-2011 132651.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,

Welke opties bedoel je die aangepast moet worden?
De opties zoals in de bijlage, stonden reeds goed enkel stonder en bij "de gebruikers waarschuwen als...." geen punt ertussen maar hiermee is het niet opgelost.

Vinkje weghalen bij tekens van systeem en daaronder je wensen invullen.

Hallo Rob,

Ik heb bij schijdingstekens een , ingevuld en het lijkt nu goed te gaan. We zijn het aan het testen.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan