• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 instellen as default - xlsx-bestanden automatisch openen in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniek108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Op mijn Windows 7 pc staat zowel Office 2007 als 2010 geïnstalleerd.
Sedert een recente update door Microsoft is EXCEL 2007 blijkbaar de default geworden. Als ik een xlsx-bestand open, gebeurt dat automatisch in de 2007 versie.

Ik heb geprobeerd xlsx-bestanden te laten openen in Excel 2010 op 2 manieren, zonder resultaat:
Methode 1: Rechts klikken op bestand -> Openen met -> Program Files(x86)\Microsoft Office\Office14\Excel.exe
Methode 2: Configuratiescherm -> Programma's -> Bestandstype altijd met specifiek programma openen -> Ander programma -> Bladeren -> Program Files(x86)\Microsoft Office\Office14\Excel.exe

In WORD doet dat probleem zich niet voor. Daar worden de docx-bestanden wel automatisch geopend in de 2010 versie.
In POWERPOINT ook geen probleem.

Heeft iemand een oplossing?
Hoe kan ik mijn xlsx-bestanden weer automatisch laten openen in Excel 2010?

Je kan nog proberen om de Office 2010 installatie te herstellen vanuit Configuratie instellingen.

Wat bedoel je met "Office 2010 installatie herstellen"?
Hoe doe je dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan