• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2010: mogelijke kleuren knoppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
via de werkset besturingselementen wil ik knoppen maken die qua kleur overeenkomen met de kleur van de bladtabs. Nu ontdekte ik eerst als ik dat formulier knoppen gebruikt heb en heb ik dus nu active x elementen gebruikt en daar vandaan een knop gemaakt. Nu kan ik gelukkig de kleur van de knop aanpassen, maar als ik zie welke kleuren dan beschikbaar zijn wordt ik wel wat droevig. De kleuren stammen nog uit office 95 lijkt het wel.

Hoe kan ik door hier knoppen mee te maken, toch deze knoppen de kleur geven die ik ook aan de corresponderende blad tabs gegevens heb?

gezien het aantal views vs het aantal reacties is hier geen mogelijkheid voor?

dan beschouw ik het maar als niet-mogelijk en is het topic 'opgelost'

Ho ho! Niet zo snel... ;)

Als je een Active-X knop hebt en je bewerkt hem in de VBA editor. Heb je bij BackColor 2 rijen met witte vakken staan.
Klik daar met je rechtermuisknop op en je kan een RGB code geven...

aaaahhhh, juist! het is bij mij nooit opgekomen dat die 2 rijen witte vierkantjes ervoor zouden kunnen dienen om een rgb kleur op te geven...

edit: door je reactie heb ik nu het antwoord en is deze dus alsnog opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan