• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 =SOM.ALS('001BANK'!$D:$D;"<" &Instellingen!$B6;'001BANK'!$G:$G) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhdijkstra

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Ik heb de volgende formule:

=SOM.ALS('001BANK'!$D:$D;"<" &Instellingen!$B6;'001BANK'!$G:$G)

Hiermee zal Excel het volgende moeten berekenen:

'001BANK'!$D:$D - getallen uit deze kolom worden vergeleken
"<" &Instellingen!$B6 - met deze waardes welke kleiner zijn dan de waarde
'001BANK'!$G:$G - Excel telt de waardes welke kleiner zijn dan de waarde in cel B6bij elkaar op.

Dit werkt niet correct. Iemand enig idee? Het ligt hem aan het kleiner dan teken, hier staat iets niet goed.

Spatie na "<" weggehaald,
(') voor en na 001bank weggehaald.

Code:
=SOM.ALS(001BANK!$D:$D;"<"&Instellingen!$B6;001BANK!$G:$G)

Niels

Als je deze probeert dan

Code:
=ALS(SOM('001BANK'!$D:$D)<'Instellingen'!B6;SOM('001BANK'!$G:$G);"fouttekst")

Ik heb met exact dezelfde benamingen een klein testbestandje gemaakt in 2010 en dat werkt bij mij perfect.
Je geeft niet duidelijk aan wat er bij jou niet goed gaat dus is het raden.
Een optie zou zijn dat je niet automatisch herrekend. Kijk daarom even wat er gebeurd als je F9 indrukt, c.q. wat je bij de opties ten aanzien van herrekenen hebt ingesteld.
Voorlopig kan ik er verder nog geen kaas van maken.

Ik heb met exact dezelfde benamingen een klein testbestandje gemaakt in 2010 en dat werkt bij mij perfect.
Je geeft niet duidelijk aan wat er bij jou niet goed gaat dus is het raden.
Een optie zou zijn dat je niet automatisch herrekend. Kijk daarom even wat er gebeurd als je F9 indrukt, c.q. wat je bij de opties ten aanzien van herrekenen hebt ingesteld.
Voorlopig kan ik er verder nog geen kaas van maken.

ik klik op F9 en er gebeurd niets, hoe zoek ik dit op?

Klik op de Tab Bestand, vervolgens op Opties en daarna op Formules.
Kun je ook aangeven wat er in de cel komt waarin je de niet-werkende formule hebt staan? Beter nog kun je een voorbeeldbestandje plaatsen, met van privacygevoelige gegevens ontdane info, waarin het verschijnsel optreedt?

bhDijkstra,

Als ik in je eerste post lees:
Hiermee zal Excel het volgende moeten berekenen:

'001BANK'!$D:$D - getallen uit deze kolom worden vergeleken
"<" &Instellingen!$B6 - met deze waardes welke kleiner zijn dan de waarde
'001BANK'!$G:$G - Excel telt de waardes welke kleiner zijn dan de waarde in cel B6bij elkaar op.
heb ik een vaag vermoeden dat je de werking van "som.als" verkeerd opvat?
Zie bijlage voor een klein voorbeeld.

Bijlagen

bhDijkstra,

Als ik in je eerste post lees:

heb ik een vaag vermoeden dat je de werking van "som.als" verkeerd opvat?
Zie bijlage voor een klein voorbeeld.

dat klopt. dit is som.als. dat moet ik ook ja, alleen dan moet <vanaf het instellingen blad.

ik krijg de bijlage niet geupload, hierbij de link naar het bestand als voorbeeld:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YGNYEPHOZUZJ.xlsx

Laatst bewerkt:
Natuurlijk werkt dat niet, je codegetallen (tabblad 001bank kolom d) zijn opgeslagen als tekst, maakt hier getallen van.

Niels

Natuurlijk werkt dat niet, je codegetallen (tabblad 001bank kolom d) zijn opgeslagen als tekst, maakt hier getallen van.

Niels

ook al verander ik de celeigenschappen naar getal, maakt niets uit.

Laatst bewerkt:
Dat werkt ook niet zo.
Zet in een lege cel het getal 1.
Copieer dit getal en selecteer vervolgens de getallen in kolom D.
Kies voor plakken speciaal en vervolgens voor vermenigvuldigen. Sluit af met Ok.
Het moet nu gelukt zijn.

je hebt wel gelijk, ik deed dit reeds verkeerd bij het maken van de query waar de velden op gebaseerd zijn. TOP! BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan