• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2010 toont formule ipv waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

wentelteefje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2016
Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb al heel wat uren gezocht, maar kan tot nu toe niet de juiste oplossing vinden. Ik heb in een cel een =ALS formule -->

=ALS(('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468)>100);"100-('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468))";"0,00")

gemaakt, die het juiste resultaat (0,00) geeft.

Nu heb ik die formule gekopieerd naar een andere cel in dezelfde kolom, maar dan geeft hij de volledige formule weer, en niet het resultaat. CTRL t werkt niet, ook de celeigenschappen aanpassen naar Standaard geeft niet het gewenste resultaat. Ook heb ik geprobeerd om de gehele formule over te schrijven in een andere cel, maar ook dan blijft hij de formule weergeven, en niet het resultaat.

Wat kan het probleem zijn, en belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

Het ligt niet aan de formule.
Post even een voorbeeld bestandje!

@Gijsbert, het is een enorme spreadsheet met ruim 20 tabbladen, dus ik zal even in het klein de formule proberen te reproduceren. Kan even duren :confused:

@K-Tedious, weet eerlijk gezegd niet goed waar ik moet zijn in je link. Er staan zoveel opties, en heb het idee dat de formule niet direct verkeerd is.

Als de cel als tekst opgemaakt was en je verandert hem daarna in standaard, dan moet je eerst in edit modus (F2) gaan en op Enter drukken.
Als dat niet helpt, dan zit er misschien nog een teken voor het =-teken of het =-teken is geen echte = maar een look-a-like (als die al bestaat).

@Gijsbert, bijgaand een voorbeeld.

@MarcelBeug, dat heb ik idd ook geprobeerd, met F2. En ook gekeken of er per ongeluk een ' teken voor de = stond. Was echter niet het geval.

Bijlagen

• helpmij_wentelteefje.jpg
    helpmij_wentelteefje.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 251
Misschien moeten de aanhalingstekens weg wat er moet gebeuren als aan de voorwaarde van de als-formule wordt voldaan.

Kees

Dat denk ik ook Kees: je krijgt niet de hele formule te zien, maar alleen het als-waar-gedeelte.

En waarom niet gewoon
Code:
=MAX(0;100-('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468)))

De aanhalingstekens lijken te werken, hij geeft in ieder geval het resultaat weer nu. Dank!

Hij gaf al het resultaat weer, te weten: 100-('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468))

en dus niet de hele formule, zoals je beweerde in in post #1:
=ALS(('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468)>100);"100-('VERLOF overzicht'!N45+(Rudy!$N$468-Rudy!$L$468))";"0,00")

Wat vind je overigens van de suggestie in post #8?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan