• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[excel 2010] voorwaardelijk opmaak: waarde groter dan 0 alleen tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
In office 2010 zijn een aantal standaard voorwaardelijke opmaakstijlen gedefinieerd voor als je bijvoorbeeld een kleur wilt voor een cel met een waarde groter dan.

Hierbij heb je de keuze uit:
groene tekst, groen opvulling
rode tekst, rode opvulling
rode tekst

Alleen.. hierboven mist bijvoorbeeld de keuze: groene tekst (dus zonder de opvulling)

Nu heb ik deze regels maar wil ik ipv de groene opvulling erbij alleen de tekst groen.
Ik heb de regels aangepast, met als opmaak: geen opvulling voor de cellen.

Maar nu doet het volgende zich voor: ik wil een vaste kleur geven aan de betreffende cellen. Alleen doordat in de opmaak regel 'geen kleur' is geselecteerd, krijgen de waarden die groter dan zijn door deze regel geen opmaak kleur, dus mijn vaste opmaak kleur, wordt overruled.
Ik vind dit wel zo irritant dat ik mij afvraag: kan ik hier iets aan doen? Kan ik een custom zelf voor gedefinieerd opmaak stijl maken hiervoor zodat ik naast "rode tekst" ook een "groen tekst" heb?

Voor mij wederom een indicatie dat er bij Microsoft echt 0,0 is nagedacht over het onderdeel voorwaardelijke opmaak in office 2010.
(probeer eens opmaakregels voor pictogrammensets door te kopiëren naar 100 andere regels. succes! moet allemaal stuk voor stuk..)

alvast bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan