• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[excel 2010] voorwaardelijke opmaak pictogramsets doorkopieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hoe kan ik mijn voorwaardelijke opmaak door kopieren waarbij ook rekening gehouden wordt met het aanpassen van bereik e.d.?

voorbeeld:
In cel F50 wil dat een rood pictogram komt als deze waarde in f50 kleiner is dan de waarde in D50.
Vervolgens wil ik dat in cel F51 een rood pictogram komt als de waarde in F51 kleiner is dan de waarde in D51.
enz. enz.

Het is me tot op heden niet gelukt om 1x de voorwaardelijke opmaak te definieren en vervolgens door te kopieren.
Dit betekent dat ik een keer of 100 stuk voor stuk de opmaak in moet stellen....

Is hier niet een oplossing voor?

Als ik in de formule een relatieve verwijzing wil gebruiken krijg ik een foutmelding...

Als ik het hele bereik selecteer en in 1x de voorwaardelijke opmaak aan maak, krijg ik in het hele bereik een voorwaardelijke opmaak die verwijst naar 1 vast cel.

Laatst bewerkt:
Eerste wat in me opkomt is inderdaad relatief maken, maar als dit een foutmelding geeft zou ik toch kijken of je geen foutje gemaakt hebt... (deze kan ook heel klein zijn)

De grootste maken fouten...

Het bereik selecteren dat gekleurd moet worden en dan de formule: =$F1<$D1 gebruiken in de Voorwaardelijke opmaak.

@spaarie: de error die ik krijg geeft aan dat het niet toegestaan is om relatieve verwijzingen te gebruiken bij voorwaardelijke opmaak voor pictogrammensets.

@popipipo: ik ga dat proberen, ik neem hierbij wel aan dat ik niet al direct moet kiezen voor pictogrammenset, maar voor opmaak op basis van formule en dan het pictogram selecteren?

Voorwaardelijke opmaak doorkopieren lukt inderdaad wel als de tekst rood of groen moet zijn, maar lukt niet als ik een pictogram erin gezet wil hebben.

Bij een poging je vraag te simuleren krijg ik deze foutmelding. Kun je niet in kolom G een formule plaatsen en daar bijvoorbeeld lettertype Wingdings op zetten?

Bijlagen

• Nieuwe opmaakregel 22-12-2011 142436.jpg
    Nieuwe opmaakregel 22-12-2011 142436.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 187
Dat is dezelfde die ik kreeg, dus we zitten op dezelfde lijn. Daarom mijn eerdere suggestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan