• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2016 - file naam aangepast na opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

paco46

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2016
Sinds enige tijd heb ik volgend probleem. Indien ik een excel file open zie ik dat de oorspronkelijk file naam wordt aangevuld met de datum en uur, minuten en seconden waarop de file geopend werd. Indien ik nu gewoon op 'saven' druk wordt de file onder deze nieuwe naam opgeslagen. Om dit te vermijden moet in nu telkens 'opslaan als' kiezen en de vroegere originele file naam aanduiden om deze met dit naam terug te kunnen opstaan. Hoe kan ik dit voorkomen?

dus indien ik bv de file 'test.xlsx opstart zie ik dadelijk na de opstart dat de naam aangepast wordt naar bv: test 09nov2016 033427.xlsx

heb al in de instellingen zitten zoeken maar vind geen instructie die iets dergelijks aangeeft.

iemand enig idee?

groetjes,

Paco:o

Paco,

Kijk eens bij de macro's in Personal.xlsb. Ik vermoed dat daar die toevoeging aan je bestandsnaam wordt geplaatst

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie!

Maar hier weet ik geen raad mee :-(
kan geen file met de naam Personal.xlsb vinden in mijn bestanden.
Trouwens indien ik een excel file heb zonder dat er een macro in verwerkt is, heb ik hetzelfde probleem. Dus denk ik niet dat een macro hiervoor verantwoordelijk is. Het probleem is dat telkens als ik een file opstart die automatisch op de HD gesaved wordt onder de nieuwe naam. Dit wordt echt verwarrend.

groetjes,

juist omdat het niet in 1 specifiek bestand gebeurd moet je bij de instellingen zijn en personal.xlsb is daar 1 van

personal.xlsb kun je vinden en aanpassen met behulp van deze beschrijving
https://support.office.com/nl-nl/ar...381-97f0-6e4c3f5ee566?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Daarnaast kun je kijken bij de invoegtoepassingen of daar een toepassing / app / extentie staat die dit regelt.
de invoegtoepassingen vind je via menu Bestand > opties > invoegtoepassing

of via
menu Invoegen > Mijn invoegtoepassingen
dit zijn apps die via de microsoft store zijn gedownload en geïnstalleerd.

Nogmaals bedankt voor de suggesties, maar ik heb het gevonden!! :eek:

Heb enige tijd geleden de module 'Dose' geïnstalleerd in Excel, maar had dit nog nooit getest. Herinner mij nu dat ik vorige week hierin wat heb zitten zoeken en experimenteren. Toen moet ik een vinkje gezet hebben bij "always backup excel files when opened".
Heb dit nu terug op "Off" gezet en probleem opgelost! :p

zie bijlage

Nogmaals bedankt voor het meezoeken!

paco

Bijlagen

• excel_dose.jpg
    excel_dose.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 45
Paco,

Graag gedaan. Kun je de vraag nog even op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan