• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016: Optellen uit tabelvorm met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smokers

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
LS.

Binnen een excel bestand wil ik uit een tabelvorm een voorwaardelijke som maken met meerdere voorwaarden.

Voorbeeld: De koppen in de tabel zijn jaren en de rijen zijn voorzien van twee letters. Hieruit wil ik dat excel eerst zoekt naar het opgegeven jaar en vervolgens alle rijen een met bepaalde lettercombinatie sommeerd. Zie ook de bijlage.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Bedankt alvast!

Bijlagen

Bedankt! Dit is in ieder geval wat ik in bedoel.

Hoe kunnen we het bereik variabel maken? Ik werk namelijk aan een format en de ene keer betreft het een kleine tabel maar de andere keer is het een grote tabel. Ik had gedacht om het bereik te koppelen aan de ingevulde waarden zodat de matrix automatisch groter wordt als deze aangevuld word... Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bedankt alvast!

Bedankt voor je reactie maar met een tabel kan ik geen dynamische koppen maken, wat wel een vereiste is in deze situatie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan