• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 4 en Windows 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wen

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Weet iemand of Excel 4 ook draait op Windows 2000? Graag zsm een antwoord want mijn baas wacht op me.
Alvast thanks

Groetjes Wen

Wat bedoel je met Excel 4??? Is het Excel 97, 2000 of XP??

Vervolg..

Ik bedoel de voorloper van Excel 97. Ze hebben deze nodig om calculaties te maken maar wij zijn hier bezig met het migreren van W2000 naar W95 dus vandaar dat ik eerst even zeker wil weten of het wel gaat werken met Excel 4.

Pff, goeie vraag, da's wel heeel oud. Maar om alle problemen te voorkomen zou ik er toch voor kiezen om een nieuwere versie van Excel te installeren, minimaal Excel 97. En die kan best oude bestanden gemaakt in versie 4 inlezen geen probleem. 97 kan zelfs de oude LOtus 1-2-3 bestanden (*.wks) aan.

Maar ik zou toch een beetje met mijn tijd meegaan en kiezen voor een werkbare versie zoals 97 of 2000.

Dat dacht ik dus ook al, maar er zitten allerlei macro's in dus dat wordt wat lastiger.

Geplaatst door verhoog
Wat bedoel je met Excel 4??? Is het Excel 97, 2000 of XP??

Nee hoor, in 1985 introduceerde Microsoft het eerste Excelprogramma voor de Macintosh. Toen Windows 3.x op de markt kwam, werd Excel ook beschikbaar voor andere computergebruikers.
Eerst Excel 3.0, later Excel 4.0.

@Wen:
Ik heb hier geen idee van als deze op je W2k zal draaien. Je kunt het alleszins eens proberen te installeren.

Misschien helemaal niet zo'n slecht idee om eens een pc te installeren met W2000 en er Excel 4 op te plaatsen. Ik ga het proberen!

Groetjes

Ik heb net nog even voor je op Microsoft.com gezocht voor je, maar ze gaan daar terug tot Office 95 en dan houdt het op. Maar, trial en error kan wellicht duidelijkheid geven. Succes daar....

Re: Vervolg..

Geplaatst door Wen
Ik bedoel de voorloper van Excel 97. Ze hebben deze nodig om calculaties te maken maar wij zijn hier bezig met het migreren van W2000 naar W95 dus vandaar dat ik eerst even zeker wil weten of het wel gaat werken met Excel 4.

Effe een ander vraagje? Waarom van W2K naar W95? Als ik mag vragen. Is er ergens een voordeel.
Jullie zullen jullie redenen wel hebben. Je kan nooit teveel weten he... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan