• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel aanwezigheidssheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MathiieuXD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn school een opdracht maken om een aanwezigheidssheet te maken op excel van een bedrijf:

1.jpg

In kolom B zie je de naam van alle personeelsleden onder elkaar met naast elk personeelslid in kolom C de afdeling waar ze moeten werken.

In kolom D kan je naast elk lid een 1 zetten wanneer hij/zij aanwezig is, en een 0 wanneer hij/zij afwezig is en zo past het pictogram zich aan.

Wat is nu het probleem:

In C10 is het de bedoeling dat dat personeelslid (Annick) invalt wanneer iemand afwezig is, wanneer iedereen aanwezig is blijft het vakje leeg en wanneer iemand afwezig is van een bepaalde afdeling is het de bedoeling dat de afdeling waar zij moet invallen hier komt te staan.

2.jpg

Met huidige code die er nu staat krijg ik telkens in het vakje te zien dat ze moet invallen in de wasserij ook al duid ik aan dat er iemand van bv de receptie afwezig is...

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt

Opdrachten voor school mogen eigenlijk niet.
Nu maar hopen dat je aan de leraar uit kan leggen hoe de formule werkt.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(D6:D13;1)=8;"";INDEX(C6:C13;VERGELIJKEN(0;D6:D13;0)))

Maar zet wel 'Annick' onderaan de lijst ipv zomaar in het midden

Laatst bewerkt:
Opdrachten voor school mogen eigenlijk niet.
Nu maar hopen dat je aan de leraar uit kan leggen hoe de formule werkt.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(D6:D13;1)=8;"";INDEX(C6:C13;VERGELIJKEN(0;D6:D13;0)))

Maar zet wel 'Annick' onderaan de lijst ipv zomaar in het midden

Is ook geen opdracht voor school, is voor mijn stage die ik doe op school, is geen opdracht die ik moet uitleggen aan de leerkracht dus geen zorgen.

Ook een idee hoe je het doet als er meerdere mensen invallers zijn? Dat heb ik nu voor en wanneer ik dan de formule gebruik komt er bij al de 3 vervangers dezelfde afdeling te staan waar ze moeten invallen

Kan ik dit anders doen zodat bv wanneer er meerdere afwezigen zijn de eerste vervanger de plaats van de eerste afwezige krijgt, de tweede vervanger die van een tweede afwezige,...

Mvg
Mathieu

Plaats eens het bestand, er is vast wel iemand die er naar wil kijken en misschien een oplossing weet te verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan