• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel actie dropdownbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrcBas

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik ben voor mijn werk bezig met het maken van een excel bestand waar de status van onze offertes in kan worden bekeken. Hier worden vervolgens omzetten en grafieken aan vast gehangen. Dit is allemaal gelukt maar ik zit met het volgende probleem. We hebben een lijst met offertes die openstaand zijn. Vervolgens hebben wij 2 tabbladen met gerealiseerde offertes en niet gerealiseerde offertes. Nu wil ik d.m.v. een dropdownbox in de openstaande offertes het zo maken dat wanneer de offerte gerealiseerd is deze automatisch in het tabblad gerealiseerde offertes komt te staan. Hetzelfde geldt wanneer de offerte niet gerealiseerd is.

Is er een mogelijkheid dit te maken? Mijn excel kennis is in iedergeval niet toereikend.

Alvast bedankt!
 
dropdown

De kolom F kan nu voorzien worden van een dropdown-menu'tje.
 

Bijlagen

  • StatusOffertes.xls
    44,5 KB · Weergaven: 98
Is het misschien mogelijk deze te implementeren in mijn bestand? Ik snap namelijk niet hoe dit in zijn werk gaan omdat ik de code niet echt begrijp.

Een aanwijzing om het te doen is ook goed wanneer dat teveel werk zou zijn!
 

Bijlagen

  • Offertes Helpmij forum.zip
    27,5 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hoe?

Ik kan hem ondertussen ook gewoon openen maar ik begrijp de bedoeling niet.

Geef eens een voorbeeld van welke offertenummers, cursusnamen of bedragen uit 'Openstaande offertes' zouden moeten getransfereerd worden naar 'gerealiseerd' of 'niet gerealiseerd'.
 
Bijvoorbeeld bij het tabblad openstaande offertes:

Periode 1 Offertenummer Cursusnaam Bedrag
2010-001 Leuke cursus 1 50-,

Hierachter dan een dropdown menu of 0= nee 1=ja menu. Wanneer bij de openstaande offertes dan Ja wordt ingevuld wordt deze gekopieerd naar het tabblad Gerealiseerd. Bij Nee komt hij bij het tabblad Niet gerealiseerd terrecht.
 
Dit?

Lijkt dit er op?
 

Bijlagen

  • OffertesPaul.xls
    94 KB · Weergaven: 78
Echt helemaal geweldig! Hoe kan ik jou model nou in mijn sheet zetten? Kopieren en plakken lukt denk ik niet zomaar? En hoe kan ik dit dan voor periode 2 etc ook instellen? Gewoon doortrekke naar beneden?
 
Laatst bewerkt:
De rij 2 kopieren naar 13 en de rijen 3 tot 11 moeten gekopieerd worden naar 14 tot 22.
In tabblad 'Gerealiseerd' en 'Niet gerealiseerd' moeten de formules (van B12 in dit geval)
=ALS(VERT.ZOEKEN(RIJ()-1;'Openstaande offertes'!$H$2:$L$11;1)=RIJ()-1;VERT.ZOEKEN(RIJ()-1;'Openstaande offertes'!$H$2:$L$11;3);"")
gewijzigd worden in
=ALS(VERT.ZOEKEN(RIJ()-12;'Openstaande offertes'!$H$13:$L$22;1)=RIJ()-12;VERT.ZOEKEN(RIJ()-12;'Openstaande offertes'!$H$13:$L$22;3);"")
Nog een beetje prutsen dus...

Beste groeten,
Paul.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan