• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel administratie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delinchamp

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Bekijk bijlage Map1.xlsxHallo allemaal,

Bijgaand heb ik mijn excel bestand bijgevoegd waarin mijn administratie staat (urenadministratie). Nu is mijn vraag aan jullie de volgende:

Alle maanden hebben een apart tabblad.
Iedere maand voer ik per dag mijn tijd in die ik aan een dossier heb gewerkt.
Door middel van de draaitabel voor iedere maand kan ik zien hoeveel tijd ik per dossier heb gewerkt.

Als ik de werkcode intyp, komt automatisch de omschrijving erbij te staan. Deze heb ik uit het bijgevoegde bestand moeten halen omdat ik het bestand anders niet kon bijvoegen. Nu staat het er dus al maar normaal vult excel dat automatisch aan.

Nu zou ik graag willen dat als ik in een nieuw te maken tabblad een dossiernummer invoer, ik te zien krijg wat ik in bepaalde maanden in een dossier gedaan heb, dus de datum, plus de tijd, plus de werkcode, plus de omschrijving van de werkcode. Sommige klanten willen namelijk een urenspecificatie hebben. Nu moet ik dat stuk voor stuk gaan zoeken in alle tabladen, wat veel tijd vergt. Het liefst zou ik deze gegevens nog in word krijgen, maar ik weet niet of dat mogelijk is. In ieder geval zouden de gegevens in een nieuw excel tabblad mij al een heel eind op weg helpen.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast heel veel dank.

Groet,
Dionne

Ja! Dat is helemaal wat ik bedoel. Zou je me nu uit kunnen leggen hoe ik dit in mijn eigen document maak op een nieuw tabblad? Of kan ik knippen en plakken?

filter uitleg

Delinchamp,

dit is geen draaitabel, maar een filter.

excel 2007

Gegevens => filter`

de filter kan alleen geplaatst worden in een rij met tekst (koptekst).

zorg dus dat de gegevens die gefiltert moeten worden een koptekst hebben.

door op het pijltje te klikken kun je een andere keuze maken.

excel 2003

Data => filter

Vervolgens heb ik in een rij boven de filters een subtotaal-formule gemaakt.

=subformule(9;bereik).

de 9 geeft aan dat het bereik dient te worden opgeteld.

er zijn ook ander keuze's mogelijk (zie hiervoor de helpfunctie).

ik plaats deze gegevens altijd boven de filters, omdat deze dan met titels blokkeren altijd in beeld blijven, als door de gegevens worden gescrold.

Heb je over deze toelichting een vraag, laat het gewoon even weten.

eigenlijk begrijp ik een paar dingen niet.
- Voor je gemak plak je alle maanden gewoon best in 1 grote tabel onder elkaar.
- Vervolgens maak je met die gegevens 1 draaitabel.
- Dan speel je wat met de filters, zoals ik nu in het voorbeeld gedaan heb. Ik wilde alleen maar Nr 1702 zien en dat heb je in een wip.
- veronderstel dat ik nu van die gegevens de details wil zien, dubbelklik dan bv. eens op F11 en je krijgt een nieuw tabblad met enkel de gegevens die leiden tot dit totaal.
- nu zou je die details en de draaitabel kunnen inlezen in word en ben je vertrokken.

alles kan nog meer geautoùmatiseeerd worden natuurlijk.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan